• Laudamus

Somna för natten i vagnen?

Kanske en dum fråga men "måste" bebisen somna för natten i sin/vår SÄNG?

Nu ikväll lade jag sonen i vagnen och han somnade där, jippieee! Han vaknar säkert snart och vill snutta och då lägger jag mig med honom i vår säng. Vore ju utmärkt om han kunde sova en timme eller två i vagnen på kvällen så jag får göra lite annat än att vara sängkamrat med honom, vilket jag nu är som ni kanske redan läst i andra trådar...

• Svar på tråden Somna för natten i vagnen?
  • skogsvitter

Självklart måste de inte det!! Man gör det som fungerar, massor av bebisar somnar i vagnen och i många fall sover de även där under natten, så det är inte alls ovanligt.

• Smulan 89

Vår son på tre mån somnar varje kväll i vagnen runt 20-21-tiden. Han brukar vakna vid 02 och vill ha mat. Då hämtar jag honom till vår säng och så sover han där resten av natten. Minns att äldre sonen också sov som bäst i vagnen en period. Han fick sova i spjälsängen när han började kunna röra sig, så han inte skulle kunna ramla ur.

• Virran

Tycker att man gör det som fungerar och som gör arr samtliga får sova så mkt som möjlugt å Må bra! Bara det inte blir för varmt i vagnen!

• mandelblomma

oj vad många nätter jag haft någon av tvillingarna i vagn för att själv få sova.
    Vi har enplanshus och hade en innevagn som jag släpade med mig i olika rum i jakt på sömn.
    Klart de kan sova i vagn, huvudsaken de sover!

Svar på tråden Somna för natten i vagnen?