Hcg-nivå
Jag hade min senaste mens 11 maj. Fick 15e juni konstaterat att jag var gravid (testade några dagar tidigare men då visade inte testet något). Då jag trodde att jag kommit in i vecka 14 fick jag bekräftat ett ma (13/8) som enligt läkaren avstannade i vecka 9. Fick cytotec i två omgångar och tillslut en skrapning för att få ut allt (23/8).
Jag funderar nu på hur jag ska tänka angående hcg-nivån? Har hört att det tar lika lång tid att få ut allt ur kroppen som den tid jag var gravid. Stämmer detta? Och ska jag då räkna utifrån den vecka fostret slutade växa, då jag först började blöda eller från det då allt kommit ut?
Hur långt hcg krävs för att man ska bli gravid igen? Måste allt komma ut ur kroppen?
Då jag har slutat blöda har vi börjat ha samlag igen utan skydd (mina läkare menade att jag inte behövde vänta en menstruation först utan att det enbart var för att det var lättare att räkna sen). När ska jag testa mig om inte mensen dyker upp? Alltså när kan jag säga att den hcg-nivån jag har i kroppen innebär en ny graviditet och inte rester från den gamla?