• Anonym (:/)

Gravid?!

Nej det kan väl ändå inte vara så... sambon och jag har försökt att få barn nu i 5års tid utan ett enda tecken på graviditet... så nu startar vi upp ivf här i nästa vecka... men nu börjar jag fundera lite...  hade min senaste mens den 17aug...  är rätt så säker på att jag hade äl runt förra helgen... har åkt på UVI (som jag aldrig haft innan) och mår lite små illa på kvällarna...
    Men det är väl alldeles för tidigt "OM" det skulle vara en graviditet va??!!

Borde jag köpa ett gravtest innan jag börjar med proveran nästa vecka?

eller hur hade ni gjort?! det är inbillning bara va eller UVI som gör att man mår illa... hjälp...

• Svar på tråden Gravid?!
  • Filuren83

Vissa känner ju av illamåendet på en gång. Jag skulle absolut testa innan ni börjar behandling!

hmmm ja kanske säkrast... men det måste ju höra ihop med UVI Obestämd det kan ju inte bara funka så där plötsligt efter så många år...

• Miss P71

Jag håller tummarna för att du e gravidHjärta. Ta ett test för att vara på den säkra sidan!! Lycka till{#emotions_dlg.flower}

• katalysator

Inte helt omöjligt att det börjar funka, bara sådär, på grund av lättnaden i att ni äntligen inte behöver försöka på egen hand mer.

• Anonym (gbs)

Mitt första grav.tecken då jag väntade dottern var just uvi. Hade sedan problem med återkommande uvi:n hela graviditeten pga gbs-bakterier men ut kom en frisk liten tjej. Så håller tummarna för dig!

• Filuren83

Visst kan det funka bara sådär. Just den här månaden klaffade allt. Jag vet faktiskt ett par som försökte i fem år och sen blev gravida. De fick ingen hjälp eftersom de redan hade ett barn sedan innan och till slut fungerade det att få ett syskon.

Ta ett test och se om du är gravid, så slipper du fundera mer!

oj jag blir ju riktigt nervös....

• Pimpinellan

Om man inte är helt  steril vilket extremt få är så kan det gå spontant efter 5 år,efter 10 år och efter 20 år-man vet helt enkelt aldrig! Glad Att det sen råkar sammanfalla med IVF,semester,hundköp,flytt,"ge upp",adoption eller annat folk kommer dragandes med som lösning på infertilitet är ju bara ren slump,man skulle ju blitt gravid ändå för just då var betingelserna de rätta. Håller en tumme!

• Liam0411

Håller tummarna!
    Jag hade svårt att bli gravid med mina två första barn. För barn nr 1 försökte vi i fyra år med inseminationer, IVF etc innan jag äntligen blev gravid. Med lillasyster tog det också flera år. Nu, med trean, tog det bara något försök. Så det finns hopp!

Liam 0411-0606 & Sienna 1104 & Zack 1208
  • Anonym

Startade just upp en egen tråd med ungefär samma fråga. Senaste mens 17 augusti (samma som du m a o) och fick idag positiv grav.test oväntat då jag sökte läkare för att jag trodde att jag blivit sjuk. Kan man verkligen få positivt så tidigt och känna av så tidigt är det jag grubbalt över. Om läkarens svar till mig stämmer så är det ju så... och du kan du vara gravid. Själv tror jag inte på det men försöker just nu fatta att det är så... Har också haft symtom inser jag nu i efterhand. Blivit akuttrött som då jag var i månad fyra med mina äldre barn, kräkts flera gånger, haft extrem känslighet mot lukt, varit känslig och så vidare... Men ändå i chock. Hoppas att ni väntar smått! 

tack alla... nej jag va inne på apoteket innan... men jag tror hela stans människor var där.. så jag vände...  har ju några dagar till på mig...

• Anonym (molly)
    Anonym (:/) skrev 2012-09-07 21:50:11 följande:
    tack alla... nej jag va inne på apoteket innan... men jag tror hela stans människor var där.. så jag vände...  har ju några dagar till på mig...
    Kanske enklare att beställa på nätet Flört
    Anonym (molly) skrev 2012-09-08 07:15:46 följande:
    Kanske enklare att beställa på nätet Flört
    haha visst är det så... men tänkte ju ta de idag... Skrattande
Svar på tråden Gravid?!