• Anonym

Tryck över näsroten, vad kan det vara?

Då och då får jag som ett kraftigt tryck över näsroten som kommer och går. Det känns ungefär som om någon skulle stå och trycka hårt med ett finger precis där näsan slutar och mellan ögonen. Det gör inte ont, men känns obehagligt.

Jag blir naturligtvis orolig och undrar om detta är något jag borde söka vård för? Jag är INTE förkyld och det är inte bihålorna (har haft bihåleinflammation och det känns helt annorlunda). Jag tränar 4 dagar i veckan, äter bra, är inte överviktig, röker inte och dricker mycket sällan.

Någon som vet vad detta kan vara?

• Svar på tråden Tryck över näsroten, vad kan det vara?
  • Anonym

Nerv som ligger i kläm? Ring och rådfråga din läkare....

• Rådjur

Jag vet inte vad det beror på faktiskt, men jag har också haft såhär ... Jag fick det senast för ett par veckor sen, efter att ha haft på mig engångslinser ett par timmar. Jag tror typ det hade med synen att göra för min del ... fick även huvudvärk kombinerat med trycket över näsroten

• Anonym
    Lumo skrev 2012-09-07 12:45:10 följande:
    Migrän?
    Migrän? Det har jag inte tänkt på. Men borde det inte göra ondare?
    Rådjur skrev 2012-09-07 21:38:15 följande:
    Jag vet inte vad det beror på faktiskt, men jag har också haft såhär ... Jag fick det senast för ett par veckor sen, efter att ha haft på mig engångslinser ett par timmar. Jag tror typ det hade med synen att göra för min del ... fick även huvudvärk kombinerat med trycket över näsroten

Det låter ju iofs mer som migrän. Jag har inte ont någonstans. Däremot så sover inte barnet som det ska så jag är oerhört trött just nu, det kanske har med det att göra.
Svar på tråden Tryck över näsroten, vad kan det vara?