viseversa skrev 2012-09-07 13:16:17 följande:
Nej jag gör inte reklam något! Säger bara att det KAN finnas anledning till att man ibland får en för ung kattunge! Och att det kan gå bra ändå! Kan säga att ägaren GASADE ihjäl mamman med hjälp av sin moped en vecka efter att han "blivit av med kattungarna"
Men alla är så jävla snabba med att hacka på ts när man uppenbarligen inte har en aning om varför hon har en för ung kattunge! Jag tycker också dom ska få stanna hos sin mamma tills dom är mogna att flytta! Men ibland ser inte verkligheten ut så tyvärr! Finns katter som blivit av med sin mamma
På andra sett! Ska man då avliva dom om
dom kan klara sig bra ändå?
Njae du sa att "Äh det finns massa anledningar"... Men OK, självklart finns det en anledning och det är död kattmamma. (Det gällde ju dock inte i ditt exempel just vid tidpunkten). Vilken vidrig gubbjävel. Jag vet inte men jag tycker att det finns fall då det är bättre att katterna avlivas ja, men under humana former. Men absolut inte genom dränkning, då var det bättre att hon tog katten.
Nej jag förstår att du inte gör reklam, jag menade bara att man behöver inte poängtera att det finns exempel på både och. Det ska inte förekomma i nästan något fall. Men jag tror vi är på samma sida, hoppas du inte tog illa upp :)