• Anonym (DetGår)

Min lust vart bortblåst -kom tillbaka!

Det är så många trådar om minskad lust, att sambom inte vill längre, hur har man tid, jag orkar inte ha sex m.m.

Så jag tänkte skriva ett inlägg som peppar er! 
    Jag och min sambo fick barn för ca 3 månader sedan. Hade sex ca 2 veckor innan förlossningen och efter förlossningen kände jag mig inte speciellt sugen! Min lust var helt borta och jag ville INTE ha sex, ville inte ens  att han tog på mig.

9 veckor efter förlossningen försökte vi ha sex/mysa 3 ggr, det var så många ggr jag kände mig sugen, men det slutade bara med att jag avbröt och inte ville fortsätta! Sambon blev besviken och vi blev sura på varandra.

Det gjorde dessutom ONT där jag hade blivit sydd. Kunde inte ens ta där själv för jag hade ont.

Jag var efter 2 månader på efterkontroll hos min BM och hon kollade mig där nere och jag sa att det gjorde ont där jag hade blivit sytt och det hade blivit som ett ärr/förhårdnad. Sa även att min lust var helt borta och jag vill inte ha sex.

Hon sa helt enkelt: "NI MÅSTE BÖRJA HA SEX FÖR ATT LUSTEN SKA KOMA TILLBAKA" och att jag ska massera där jag hade blivit sydd, det blir mjukare ju mer man har sex.

Kvinnor fungerar på det sättet -att har man inte sex så ställer sig kroppen in på att man inte behöver det, men har man sex då och då så blir man kåtare.
    Män har denna kåthet hela tiden, deras lust stängs inte av som hos oss kvinnor (inte för alla men för de flesta).

Vad hände 2 dagar efter min efterkontroll? Jag gav mej fan på att vårt sexliv återigen ska fungera... och vi hade faktiskt sex! Båda kom :)

Så ge inte upp!!! Ge dig fan på att det ska fungera, för det gör det! Och att det gör ont där jag blev sydd-det kommer försvinna ju mer man har sex och ju mer man masserar där.

Till er män som har kvinnor som är som jag var: Förklara för dem att man måste bara börja ha sex igen för att lusten ska komma, annars händer INGET, så är det. Ta hjälp av en familjerådgivare. 
    Vi tjejer är ofta tjuriga och vägrar lyssna, men vill man att det ska fungera måste man börja ha sex igen, även om man kanske inte riktigt är superkåt

Hoppas detta hjälper någon.. :) 

• Svar på tråden Min lust vart bortblåst -kom tillbaka!
  • Anonym (håller med)

Håller med. Vill bara tillägga att om det gör ont i ärren länge ska man kolla om de kan snyggas till, jag fick mina omsydda efter 8 månader (nä, inte läskigt alls) och personalen tyckte det var konstigt att så få kvinnor gör det. Det kanske inte är så känt. Men vad gäller själva lusten har du helt rätt!

• Anonym

Läste om det i Amelia - då måste det ju vara sant! :)

Att det enda sättet att hitta tillbaka till lusten var att ha sex!  

• Anonym (desperat)

Sug på denna då,

Mitt och sambos sexliv var inte super bra innan vi fock barn då jag var nervös och jämt höll tillbaka passionen. (fick barn efter 9mån tillsammans och jag var oskuld när jag träffa henne). Efter barn ett visst vi att vi ville ha barn två också. Men sexet var aldrig bra då heller, antagligen för barn nummer ett sov i samma rum. Efter barn nummer två så gick hon direkt in i en deppression som varade ordentligt i alla fall i 1,5 år. Sen dess har vi inte sex. Hon tänder inte på mig för fem öre även om hon runkar av mig då och då och rider mig för att vara "snäll" / "tycker det är kul".

Hon ser inget sexigt i mig men kan se sexiga saker i andra män och hon flirtar med andra när hon är ute men säger att hon absolut inte är ute efter ett ligg. 

Fick också höra om "knulla sju dagar i sträck" metoden och förelog den för henne. Men för henne att göra något sådant liknade hon vid våldtäkt. Ska jag endå stå på mig om det? 

Känns skitjobbigt då jag är hur försälskad som helst medans hon bara säger att hon inte ser sig vara tillsammans med mig som hon inte tänder på.              

• Anonym
    Anonym (desperat) skrev 2012-09-08 20:35:26 följande:
    Sug på denna då,

Mitt och sambos sexliv var inte super bra innan vi fock barn då jag var nervös och jämt höll tillbaka passionen. (fick barn efter 9mån tillsammans och jag var oskuld när jag träffa henne). Efter barn ett visst vi att vi ville ha barn två också. Men sexet var aldrig bra då heller, antagligen för barn nummer ett sov i samma rum. Efter barn nummer två så gick hon direkt in i en deppression som varade ordentligt i alla fall i 1,5 år. Sen dess har vi inte sex. Hon tänder inte på mig för fem öre även om hon runkar av mig då och då och rider mig för att vara "snäll" / "tycker det är kul".

Hon ser inget sexigt i mig men kan se sexiga saker i andra män och hon flirtar med andra när hon är ute men säger att hon absolut inte är ute efter ett ligg. 

Fick också höra om "knulla sju dagar i sträck" metoden och förelog den för henne. Men för henne att göra något sådant liknade hon vid våldtäkt. Ska jag endå stå på mig om det? 

Känns skitjobbigt då jag är hur försälskad som helst medans hon bara säger att hon inte ser sig vara tillsammans med mig som hon inte tänder på.              
    Man ska aldrig ha sex om man inte har lust eller inte är sugen, det är att likna vid våldtäkt ja. Så där har din fru rätt.
  • Anonym (desperat)
    Anonym skrev 2012-09-08 20:38:25 följande:
    Man ska aldrig ha sex om man inte har lust eller inte är sugen, det är att likna vid våldtäkt ja. Så där har din fru rätt.

Jo jag fattar väll det, undrade väll mer ifall "tröskeln" känts så grov för någon annan? Men hur ska jag vända det här? Min sambo verkar ha gett upp och vill inte ens lägga energi på att fixa ihop oss. Hon fukuserar bara på sitt nya liv efter mammaledigheten.  Hon är på krogen varje fredag lördag, vilket också gynnar hennes nya karriär på ett sätt.

Jag går ju dagligen och hoppas på att när hon känner att hon "landat" i sitt nya liv ska kunna hitta tillbaka till mig. Men är det rätt att gå och hoppas och försörja hela hennes livsstil då hon inte har något intresse för mig just nu.
    Jag känner mig väldigt utnyttjad i det hela då hon sagt att hon delvis är med mig för utan mig så skulle hennes livsstandard vara sämre och hon skulle inte kunna följa den dröm hon följer nu.

Stör mig på hennes synsätt att "vi är bara 23, vi border inte ha problem med sexet" och att hennes 19åriga kompisar bara lägger till "nej det där är inget förhållande". Känns som till och med min sambo blundar för att hon blivit mamma och vart deprimerad, men också att jag stöttat henne något otroligt genom det hela. Borde inte det ge mig i alla fall en vettig chans.

• Anonym

Du "Desperat" du kanske skulle få mer hjälp och input om du startar en egen tråd under Relationsproblem istället?

• Anonym
    Anonym (desperat) skrev 2012-09-08 20:57:53 följande:

Jo jag fattar väll det, undrade väll mer ifall "tröskeln" känts så grov för någon annan? Men hur ska jag vända det här? Min sambo verkar ha gett upp och vill inte ens lägga energi på att fixa ihop oss. Hon fukuserar bara på sitt nya liv efter mammaledigheten.  Hon är på krogen varje fredag lördag, vilket också gynnar hennes nya karriär på ett sätt.

Jag går ju dagligen och hoppas på att när hon känner att hon "landat" i sitt nya liv ska kunna hitta tillbaka till mig. Men är det rätt att gå och hoppas och försörja hela hennes livsstil då hon inte har något intresse för mig just nu.
    Jag känner mig väldigt utnyttjad i det hela då hon sagt att hon delvis är med mig för utan mig så skulle hennes livsstandard vara sämre och hon skulle inte kunna följa den dröm hon följer nu.

Stör mig på hennes synsätt att "vi är bara 23, vi border inte ha problem med sexet" och att hennes 19åriga kompisar bara lägger till "nej det där är inget förhållande". Känns som till och med min sambo blundar för att hon blivit mamma och vart deprimerad, men också att jag stöttat henne något otroligt genom det hela. Borde inte det ge mig i alla fall en vettig chans.

Varför skaffade du barn med henne? Du är ju inte viktig för henne.
    Du har ett helvete att styra skeppet rätt men det positiva är att det går. Du måste börja köra ditt race nu.  Ta hand om barnen och var delaktig i allt med dem. Finns där i vardagen men ta inte bara ett steg tillbaka utan 10. Gör inga närmanden utan lev ditt liv nu. Hon får återupptäcka dig igen. Hon vet hela tiden var hon har dig nu och det gör dig ointressant/trist. Hon bör få känslan av att hon inte längre vet om hon har någon del av ditt liv längre.
  • Flattis

Det där kändes ju oerhört generaliserade. Om jag "tvingar" mig själv till sex blir jag så oerhört avtänd att det inte går att beskriva. Jag är tydligen inte heller kvinna, för den där regeln stämmer verkligen inte in på mig. 

Säkert ett bra tips för många, men för alla? Jag tvivlar.  

• LillyLolo

Till anonym.
    Vad jobbigt :( men jag förstår verkligen situationen!
    Det jag tycker bi borde göra först är att ställa frågan: 1. Vill vi vara tillsammans?
    Svar ja antar jag. Fråga 2. Vill vi ha ett fungerande sexliv?
    Fråga henne det. Svarar hon ja på även fråga två så ta hjälp av någon familjerådgivare. Annars kommer ert förhållande det inte sluta bra.

Att ha sex varje dag i en vecka tror jag inte kommer funka för er eftersom ni inte verkar vara så sexuellt erfarna tillsammans med varandra.

Vad tror du?

• Sephrenia89

Märkt det jag med, nu har jag inte barn själv men sambon har och vi har haft dåligt med sex senaste tiden så denna barnfria vecka har vi bestämt att det ska vara 3 orgasmer för oss båda om dagen för att kick starta ;)

Svar på tråden Min lust vart bortblåst -kom tillbaka!