• majja80

Erfarenhet av munkpeppar? Pco symptom minskar?

Ni som testat/testar munkpeppar- Har era symptom som följer med pcos minskat eller försvunnit av detta?

• Svar på tråden Erfarenhet av munkpeppar? Pco symptom minskar?
  • pyssli

Hej på er!

Har testat munkpeppar i tre månader och har nu blivit gravid. Hade aldrig hört talas om det innan gynekologen föreskrev det (det bör tilläggas att jag bor i Tyskland och att man här har förkärlek för naturläkemedel, är tveksam till att en svensk gynekolog skulle förskriva det). Fick samtidigt två andra preparat - skjöldkörtelhormon och ett kortisonpreparat. Därför är det svårt att säga exakt hur munkpepparn verkade. Det tydligaste var egentligen att min sexlust försvann. Detta är inte så bra, när man försöker skaffa barn. PMS-besvären blev inte mindre, utan mycket värre, men det hade antagligen att göra med att jag äntligen fick igång ägglossningen. I tonåren innan jag åt p-piller hade jag jättejobbiga PMS-besvär från innan ägglossningen och tills mensen var över.

Symptommässigt fick jag värre PMS, men kanske hjälpt munkpepparn till att dra igång ägglossningen, så det kan vara värt att prova.

• LängtansBlåaBlomma

Hur doserade du munkpepparn?

Jag är 25 år och kämpar mot PCO
Svar på tråden Erfarenhet av munkpeppar? Pco symptom minskar?