Kommer jag någonsin få veta vad försäkringen kostar?
Bakgrund: Jag och min fru ska teckna varsin sjuk- och olycksfallsförsäkring och de svar vi får är god dag yxskaft, enligt nedan. Är det jag som är korkad eller deras svar!?
Och vet någon vad deras försäkring kostar efter 54 års ålder? Eftersom dom inte ger något svar så måste det vara svindyrt.
Vår resa till kunskap började den 13 augusti 2012.
Hej, vi ska teckna varsin kombinerad sjuk och olycksfallsförsäkring och sitter nu och kollar runt. Hittar dock inte prisuppgift för er sjuk- och olycksfallsförsäkring efter 54 års ålder.
Gäller samma pris 55-65 år som 51 - 54 år? Eller är det annat pris då (i sådana fall vore vi tacksamma för fullständiga prisuppgifter)?
//Martin
Den 14 augusti 2012 08:53 skrev box_th-privat <[email protected]>:
Hej Martin!
Tack för ditt mail.
Vi har tyvärr ingen sjuk & olycksfall som kan tecknas efter 54 års ålder. Försäkringen som vi erbjuder därefter är 55+ och det är endast olycksfall. Välkomna åter om det är något mer vi kan hjälpa er med.
Hej Emanuella,
Vi är 30 respektive 27 år - så vi klarar alltså ålderskravet!
Innan vi tecknar en försäkring önskar vi uppgift om vad försäkringen skulle kosta oss per år från 54 års ålder.
Är det samma pris eller blir den dyrare/billigare?
//Martin
Hej igen!
Om ni tecknar nu så behåller man försäkringen upp till 65 års ålder sen får man erbjudande om 55+ som endast är olycksfall. Jag skickar prisbladen till er så att ni kan se skillnaderna.
(min kommentar - prislistan visar enbart pris upp till 54 års ålder)
Hej igen,
Blir inte riktigt klok på detta här. Är nog lite för trög. Vad gäller av följande alternativ?
1. Sjuk- och olycksfallsförsäkringen övergår vid 55 års ålder till "55+" och vi har då enbart ett skydd för olycksfall.
2. Jag kan ha kvar mitt skydd för både sjuk och olycksfall fram till jag fyller 65 år. Därefter övergår den till en ren olycksfallsförsäkring? Om detta alternativ - vad kostar försäkringen per år efter 54 års ålder?
3. Annat - i sådana fall vad?
P.S: Om du inte redan förstått det. Förklara som om jag är fem år gammal!
/Martin
Den 3 september 2012 13:17 skrev box_th-privat <[email protected]>:
Hej Martin,
Du verkar förstått allt rätt men jag förklarar igen =)
TryggVuxen kan du behålla tills 65 års ålder. Efter det kommer du erbjudas en försäkring som gäller endast för olycksfall.
Jag kan inte nu svara på vad din försäkring kommer att kosta då detta kan skilja mot priserna idag.
Återkom gärna om du inte är med på vad jag skriver ovan.
Ha en fin dag.
hej igen,
men om vi utgår från er nuvarande prislista. Vad skulle försäkringen kosta då?
//Martin
Hej igen =)
Här ser du de olika alternativen för TryggVuxen-försäkringen och vad de kostar:
https://www.trygghansa.se/SiteCollectionDocuments/pdf/2012/P00428_1204%20Prisblad%20Trygg%20Vuxen_KLAR.pdf
(min kommentar - prislistan visar - återigen- enbart pris upp till 54 års ålder)
Den 7 september 2012 15:08 skrev Martin Andersson <[email protected]>:
Hej igen,
Jag har sett den prislistan. Min fråga är vad försäkringen kostar EFTER 54 år, d.v.s. när jag är 55-65 år eller:
Ålder Premie
55 år ?
56 år ?
57 år ?
58 år ?
59 år ?
60 år ?
61 år ?
62 år ?
63 år ?
64 år ?
65 år ?