• Strumpan

V.9 - hur har ni det?

Spännande att höra hur ni andra har det som kommit lika långt. :)

Jag mår jättebra, har inte mått speciellt dåligt tidigare men känner ändå att jag mår bättre. Har egentligen inga syntom alls så det enda som jag märker är att det börjar att bli problem med kläder vilket jag trodde att det var alldeles för tidigt för.
    Känner sedan ett antal dagar tillbaka att det är något jag bär på. Fanns inte speglar så skulle jag tro att magen var väldigt rund.

Är annars orolig för att man vet att de närmaste veckorna är "mest kritiska".

Hur är det med Er???

• Svar på tråden V.9 - hur har ni det?
  • Themis

Här tros inte, här mäts det!

Måttbandet visar vecka 8+0 att magen har blivit ett par cm rundare redan, jag håller koll eftersom jag gick ner 15 kilo i höstas, tränade mig i form och helst inte vill förlora ALLT i graviditeten. Har gått upp ett kilo hittills och försöker äta mycket frukt och grönt.

Jag mår illa och är trött, behöver kissa irriterande ofta. Har också haft lättare kramper kring äggstockarna någon natt och haft ett jäkla humör ett par dagar, men det är alldeles normalt. Nu ska jag ut och jaga mammabyxor med väninnan i vecka 13.

• Strumpan

*skratt*
    Jag ska också börja mäta för man tvivlar lätt på om det är inbillning eller inte.
    Är inte speciellt kissnödig och inte speciellt trött, var trött på eftermiddagarna för någon vecka sedan men det har gått bort.

Blir fundersam på om det inte är som det ska när de klassiska syntomen inte finns men har ju läst här på forumet att det finns fler som inte heller märkt så mycket så jag hållet hoppet uppe.

Lycka till med byxorna!
    Hoppas det går bättre än vad det gick för mig, hittade inte några :(

• Clina

Hej på er! Jag är i vecka 10 och tycker också att magen putar ut men trodde också att det var inbillning men det kanske inte är det? Ska också börja mäta, bra tips! Men kan det verkligen synas i v9-10?

Mitt illamående har börjat att av ta lite. Mår mest dåligt på kvällarna. Kände mig också lite orolig över att jag inte känner så många symtom men det är väl olika verkar det som.
    Provade en kjol i morse som var för tajt så det är nog dags att gå på stan snart!

Lycka till!!

• Ldg

Jag är också i v 9 och känner mig lite orolig eftersom det är de"kritiska" veckorna nu.
    Mår lite illa men det har blivit bättre än förra veckan då jag bara kräktes.
    Är trött och känsligare för saker och ting än innan.
    Jag har gått upp något kilo och svällt i kroppen. Kan inte ha alla mina kläder för det stramar och gör ont i midjan. Undra var det skall sluta när man redan nu i vecka 9 har blivit större...???

Kram

• Themis

*åter från shopping*

Ja inte var det lätt att hitta mammakläder, i hela centrum fanns exakt ett plagg, de generiska jeanshängslebyxorna på Lindex. Vi åkte ut till en köplada istället och hittade en H&M ute i bushen som hade mammakläder, men H&M i stan hade alltså ingenting! KappAhl påstår att de ska komma ut med en ny mammakollektion till hösten, kanske nåt att kolla efter?

Usch, jag däckade helt i kväll och sov tills nu, och nu mår jag illa och kan inte sova

• pabe

Jag är svullen om magen, mina man skojar att "det är nog två därinne", vilket jag inte tycker alls låter kul.
    Jag mår mycket bättre nu, är nästan lite orolig att det är ngt fel eftersom jag mådde så dåligt bara fär två veckor sedan.
    Men jag har fått finnar och mina bröst verkar inte ha några planer på att sluta växa :) Känner mig som Sam Fox :)
    Blir fortfarande mätt snabbt men kan äta igen efter en timme.
    Tandköttet blöder som bara den, var hos TL i förrgår, hade inga hål :)
    Han sa att det är bra att ta ett extra-tuggummi dåodå om man småäter mkt, vilket jag gör. Sen har jag jättemkt magsyra, så det går minst en samarin per dag.
    Jag har köpt BiB-byxor i tunikor, det är skönt.
    Kram på er andra 9:or
    PaBe

• Tinka

Ja, jag mår ganska bra...går i ett ständigt lätt illamående, men det är helt hanterligt...får se hur det går när jag skall åka bil nån timme på fredag. Blev väldigt åksjuk på x2000 mellan Göteborg o Stockholm...*hehe*

Men annars vill jag bara komma över de här "kritiska veckorna" så jag kan slappna av lite mera..

kram på er

• Karin B

Hejsan
    Jag tror att jag är i v 9 så jag får nog vara med här. Vad roligt att det finns fler som jag, eftersom man inte bör berätta något ännu är detta ett bra forum.
    Jag mår lite halv illa hela tiden och är jätte känslig för dofter. Min man säger att jag ska jobb som spårhund åt polisen med mitt "nya" luktsinne. Stackaren (min man) har fått byta ut sitt schampo för att jag ska kunna vara nära honom och om han har ätit vitlök eller druckit kaffe får jag kväljningar om han kommer nära.

Jag är väldigt känslig för värme och spydde nästan oavbrutet i ett dygn av värmeslag/uttorkning efter en dag på sjön.

Vi hörs!

• PrincessOfIce

Jag går in i vecka 9 idag..
    Jag känner mig helt svullen i hela kroppen och mår illa.. :(
    Är kissnödig precis hela tiden också vilket är jobbigt då jag håller på och packar upp efter vår flytt i söndags och får nästan ingenting gjort då jag springer på toaletten hela tiden..
    Jag fryser precis hela tiden och har ont i magen..
    och så är jag hungrig precis hela tiden.. Har redan haft flera sug på olika saker.. Bland annat har jag just nu ett jättesug på pommes frites.. och då MÅSTE det vara de tjocka varianterna!! :D

• Karolina

Är oxa i v9 och känner mig sa höggravid som bara den! :) hehe
    Magen har redan börjat puta och jag har säkert gatt upp 5kg redan..usch kommer bli enorm om det fortsätter sahär!
    Brösten ser ut som silikonpattar..aldrig varit sahär snygga men GUD vad de gör ont!! Är allmänt grinig och gratfärdig hela tiden..spekulerar och tar at mig av allt min man säger till mig..även om det bara är hejda eller hej älskling!
    Kläderna passar inte längre! Fryser hela tiden! Benen gör ont och svanskotan Är sugen pa tonfisk dag o natt men när jag fer det vill jag inte ha det! Blir mätt pa bara en tugga mat!
    Nagot positivt är att illamaendet har försvunnit helt och sötsuget likasa.Far spykänslor av godis och kakor!!

Försökte räkna alla positiva saker med att vara gravid men tyvärr blev nego listan mycket längre av all illamaende och smärta!!
    Visst är det underbart att vara gravid ;)

• angelica

Jag är i vecka 8a och känner mig redan jätte svullen. Trodde det inte skulle kännas något tills vecka 15???!!! Känns som magen svullnat upp till det dubbla, kommer den lägga sig eller är det så här det kommer vara i nio månader???

• Tea

Jag är nu 9+1 och har inte ätit ett mål mat på över två veckor. Jag har inte gått ner i vikt och det beror nog på (när man läser här) att jag kanske skulle gått upp egentligen (om ni fattar). Det enda jag äter på en dag är typ 5 vindruvor och 1 äpple, jag är alldeles matt i hela kroppen (inte så konstigt?). Jag spyr ofta på morgonen, usch. Kul att läsa om andra som har samma känslor liksom.
    /Tea

• aprilbarn

Det låter inte så bra det där, mår du bättre nu Tea? Jag tycker att vitt bröd fungerar bra. Antingen rostat eller som det är med smör på. Hoppas att du får behålla lite mer mat nu.

• Tea

Hej och tack för omtanken.
    Jodå, jag kämpar på. Det går upp och ner tycker jag. Kan i alla fall få ner lite mat ibland (absolut inte skinka, korv eller kött).
    Hur mår du själv ?

• gamma

Skulle kunna sova dygnet runt men mår bra förövrigt. Brösten har svällt rejält och ömmar, men använder jag stabil bh är det inget problem. I princip inget illamående, har aldrig känt av värk i magen men är hungrig och har redan gått upp 1,5-2 kg. Till en början blev jag trött och flåsig när jag tränade men sedan någon vecka fungerar det bättre igen. Tycker dock inte att det är helt behagligt att genomföra övningar med stor belastning av bukmuskulaturen - får ont över blygdbenet då.

Börjar vänja mig vid att vara gravid, de första veckorna var det svårt att tänka på något annat, men nu glömmar jag bort det och kommer på det först när hungerkänslorna slår till framemot lunch. Skall på inskrivning i nästa vecka, det hela blir väl litet mer konkret då.

• saturnina

Jag är bara i v. 7 och har redan en storlek större på bh... magen är rundare - min fästman bara skrattar när han tittar på mig. Är detta normalt eller har jag trillingar?

Svar på tråden V.9 - hur har ni det?