• Anonym (sanna)

Raka sig där nere när man e gravid, ett MÅSTE för mig! För er??

Hej!

Jag vill bli gravid snart me min kille, aldrig varit det innan, nu går jag på levaxin och hoppas den kan hjälpa mig eftersom min sköldkörtel är lite underaktiv skrev läkaren i ett brev.
    Skulle blivit sjukt glad om jag ngngång blev gravid med killen min, men sedan är jag så himla "besatt" av att hålla mig rakad och fin alltid.. jag trivs så bra med det... 

Nu till saken... Jag rakar mig där nere varannan dag, gillar hålla mig fin och fräsh..
    Jag tänker när man är gravid, då ser man ju inte sin fitta helt plötsligt efter ett tag?!
    Jag fick nästan panik när jag tänkte på det, helt seriöst, hur löser man det ?!

Hur löser ni gravida det, eller ni låter det bli värsta muffen? =)  

• Svar på tråden Raka sig där nere när man e gravid, ett MÅSTE för mig! För er??
  • Vinxen

Jag rakade mig tills det verkligen inte gick längre. Då fick sambon göra det å sista månaden sket jag i det faktiskt.

• Anonym (wax)

Gå på salong och vaxa istället :)

• Anonym

Man rakar sig tills det inte går länge och sen skiter man i det. Det är så kort tid och efter förlossningen är det bara att köra på som vanligt igen.

• LiamsMami

Var lika besatt som dig, men gav upp när jag varken såg eller kom åt själv! Och ska jag vara ärlig så var jag skitnojjig inför förlossningen, men när jag väl låg där så kunde jag inte bry mig mindre.

• Nyfiken gul

jag kunde inte bry mig mindre faktiskt när jag var gravid

jag hade total fokus på barnet i magen och andra saker omkring mig blev mindre viktigt.

och som gravid är man dessutom mer infektionskänslig så man kan lätt dra på sig onödiga svampinfektioner bland annat så jag skulle absolut tänka mig för innan jag rakade mig där i tid och otid som gravid. Att hålla sig fräsch är inte samma som att behöva slätraka sig varannan dag.

så nej jag rakade mig inte så ofta. Jag fixade bikinilinjen , ansade och höll mig fräsch ändå - resten fick helt enkelt vara tills jag kände mig kvinnlig igen efter förlossningen. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym

rakade mig tills det inte gick längre Glad provade en gång men nej, det var inte att rekommendera. jag såg inte hur jag gjorde eller hur det blev. vet bara att det blev hur tokigt som helst o prickigt säkert också. o inte nog med det så skulle jag göra gynundersökning nån dag senare (visste inte om det tidigare) hade jag vetat skulle jag skippat rakningen Glad )
    kommer du inte åt o rakar dig så behåll håret. det handlar ju bara om några veckor.

• Sandralh

Det var viktigt för mig med ! När vattnet gick fick sambon hjälpa mig att raka det jag själv inte kom åt innan det bar iväg till BB ;)

• Furstinna

Jag raka mig utan problem hela graviditeten. Det är inte säkert du blir smällfet :).

Svar på tråden Raka sig där nere när man e gravid, ett MÅSTE för mig! För er??