• Anonym (orolig)

BILD:Vad är detta? Blåmärkeliknande svullnad på bröstet.

Vad tusan kan detta vara?
    Kom från ingenstanns,typ över natten.
    Fotona är tagna samtidigt en med ljus och en utan för att tydligare visa att det är svullet ochså vilket inte syns på undre fotot.
    Det  irriterar,ömmar,kliar i bröstet  lite emellanåt.
    Känns ingen knuta utan det är ytligt. 
    Är svullet,varmt, ser ut som typ blåmärke runtom det röda.
    Men jag har INTE skadat mig, borde vetat ifall jag slagit mitt bröst för att orsaka en så pass "stor" skada.
    Det är flera cm (ca 10cm) stort område på insidan av bröstet.
    Min första tanke var ifall jag hade blivit biten/stucken av nått djur på natten?
    Har gått med det ett par dagar nu och svullnaden har blivit större.

Någon som varit med om något liknande och har några gissningar på vad det kan vara?

Får väl kanske beställa tid på VC ifall det inte går över.Men trodde ju att det bara va djurbett. 

• Svar på tråden BILD:Vad är detta? Blåmärkeliknande svullnad på bröstet.
  • Mandarino

Nu vill inte jag skrämma upp dig men har en närstående som fick inflammatorisk bröstcancer. Fick aldrig se hur det såg ut men hon sa  att bröstet blev rött, svullet och ömt. Hon fick ett blåmärke som inte gick bort och som kliade som satan.

Nu behöver det ju självklart inte vara det men kolla upp det!

Ammar du?

• Anonym (orolig)
    Mandarino skrev 2012-09-07 21:56:11 följande:
    Nu vill inte jag skrämma upp dig men har en närstående som fick inflammatorisk bröstcancer. Fick aldrig se hur det såg ut men hon sa  att bröstet blev rött, svullet och ömt. Hon fick ett blåmärke som inte gick bort och som kliade som satan.

Nu behöver det ju självklart inte vara det men kolla upp det!

Ammar du?

Tack för ditt svar, nej jag ammar inte. Ja det är minsann knepigt att veta när man "bör" söka läkarvård.
  • Miss P71

Hade det inte varit för blåmärket så ser det helt klart ut som exsem.

• Anonym (orolig)
    Miss P71 skrev 2012-09-07 22:08:47 följande:
    Hade det inte varit för blåmärket så ser det helt klart ut som exsem.

Exsem, nja känns inte som att det är det.
    Eller ja ifs finns det massa olika sorters exsem men detta ter sig inte som något exsem jag någonsinn sett. 
  • Anonym (Hej!)

Vill inte skrämma dig! Men har haft ont i mitt ena bröst och ska nu undersöka det! När jag pratade med läkaren var hennes droger är det varmt svullet kilar det? Detta är ett tecken på en vis bröst cancer ! Behöver ju absolut inte vara det med skulle sökt vård direkt om jag vore dig! Lycka till

• Anonym (Hej!)

Hej har du gått någon klarhet i Vad det är?

Svar på tråden BILD:Vad är detta? Blåmärkeliknande svullnad på bröstet.