• Anonym (Hjälp!)

Snälla hjälp! Klåda!

Är det någon som kan hjälpa mig?

Jag har haft klåda och utslag på kroppen sedan innan sommaren. Det blir bara värre och värre. Jag har varit hos en hudläkare som konstaterade att det inte var skabb eller nässelutslag. Jag har fått tid om en månad för massa allergiprover. Men nu har det blivit värre, blir helt tokig!

Det kliar på HELA benen, speciellt nattid då jag kliar upp sår överallt. Jag har även fullt med små blåmärken på insidan av låren. Dessutom har jag utslag på hela händerna (små knottror) som kliar till tusen. Jag har även fått vad som liknar blöjveckseksem på magen. Utöver det kliar det så jag nästan avlider på dom mer privata ställena.

Är det någon som har varit med om liknande? Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Det blir bara värre när jag smörjer in mig med krämer (enda som hjälper för stunden är att duscha kallt). Jag har fått 3 olika kortisonkrämer utskrivna men ingen av dom hjälper. Även klådstillande tabletter som inte hjälper.

Jag är orolig för att det är något värre än allergi? Jag har aldrig tidigare haft allergier eller hudsjukdomar.

• Svar på tråden Snälla hjälp! Klåda!
  • Anonym

Jag hade klåda och gick till en akkupunktör som sa att hon kunde få pukt på det..att det är stigmatiserad energi som fastnat typ..fullföljde dock inte det för det kostade 700 per gång och jag var gymnasieelev då..jag har fortsatt med kortison som funkat ganska bra för mig..men har alltid varit lite sugen på att fullföja behandlingen för hon lät väldigt säker på sin sak! kanske värt ett försök om kortison inte funkar menar jag.

• livetoday

Det ÄR skabb! Jag var hos läkaren 4ggr och dom sa att det inte var det. Sen köpte jag krämen och sen försvann det..
    Testa, du har inget att förlora!

• Anonym (Hjälp!)
    Anonym skrev 2012-09-07 23:36:43 följande:

Jag hade klåda och gick till en akkupunktör som sa att hon kunde få pukt på det..att det är stigmatiserad energi som fastnat typ..fullföljde dock inte det för det kostade 700 per gång och jag var gymnasieelev då..jag har fortsatt med kortison som funkat ganska bra för mig..men har alltid varit lite sugen på att fullföja behandlingen för hon lät väldigt säker på sin sak! kanske värt ett försök om kortison inte funkar menar jag.

Tack för tipset! Absolut värt att pröva om inget hjälper. Jag börjar dock bli rädd för att det ska vara någon leversjukdom eller liknande? Läste att ett av symtomen är just klåda
  • Anonym (Hjälp!)
    livetoday skrev 2012-09-07 23:38:06 följande:
    Det ÄR skabb! Jag var hos läkaren 4ggr och dom sa att det inte var det. Sen köpte jag krämen och sen försvann det..
    Testa, du har inget att förlora!
    Men borde inte min sambo fått det då? För nu har jag haft det i 4-5 månader och vi har delat säng varje natt
  • livetoday

Jo det borde han men man vet aldrig.
    Jag hade det exakt som du och det är ju överjävligt! Smörj dig i helgen och tvätta kläder du snvänt plus sängkläder så har du ju iaf uteslutit det...
    Kliar det mer på natten än på dagen?

• Anonym (Hjälp!)
    livetoday skrev 2012-09-07 23:44:12 följande:
    Jo det borde han men man vet aldrig.
    Jag hade det exakt som du och det är ju överjävligt! Smörj dig i helgen och tvätta kläder du snvänt plus sängkläder så har du ju iaf uteslutit det...
    Kliar det mer på natten än på dagen?
    Ska kanske ta och göra det, just nu känns det som jag vill försöka allt!

Det kliar mer på natten ja, vissa nätter får jag knappt någon sömn. Men händerna och de intima delarna kliar riktigt mycket dagtid också. 
  • livetoday

Då borde det vara skabb.
    Usch jag lider med dig, man blir ju psykiskt ostabil.
    Lycka till! Använd oömma kläder för lukten går inte bort och tänk på att smörja om händerna om du skulle råks tvätta dom tex.

• Finis

Byt tvättmedel och sköljmedel. Tror också på skabb dock. Tror inte ens partner måste få det också.

• livetoday

Tycker det är för jävligt att läkarna missar skabb...

• Anonym (vårdbiträde)

Låter onekligen som skabb. Har du läst om det på internet? För vad du beskriver går det inte att missta vad du beskriver. Utslagen får man av en allergisk reaktion av djurens avföring. Dom gör gångar i huden och sprids väldigt lätt och snabbt. Det kliar mest under nattens gång. Om jag var du skulle jag köpa salvan mot skabb och smörja in hela kroppen i 24 timmar, gärna 2 omgångar, din sambo även han. Han kan möjligtvis inte fått en allergisk reaktion.

Tvätta sängkläder och dammsug soffan. Tvätta ALLT som går att tvätta.

Att komma ihåg är också att inga salvor eller klimedel hjälper mot klådan. Och, klådan kan sitta kvar i flera veckor efteråt.

Lycka till Glad 

Svar på tråden Snälla hjälp! Klåda!