Oönskad graviditet -igen!
Hej Med detta inlägg finns det risk för att många tycker man är oansvarig och jag kan bara hålla med till viss del! Jag är lyckligt gift sedan 8.5 år, vi har två barn på 5 och 8 år. Vi har väl aldrig pratat så mycket om att skaffa fler barn mer än att frågan kommit upp. Jag har aldrig kunnat äta p-piller då jag mår psykiskt dåligt av hormontillskott, så för oss har det fått bli avbrutna samlag och kondom. För 2 år sedan hann vi aldrig avbryta och jag kände direkt att det inte var bra, så inom 10 timmar tog jag ett tagen efter piller. Till vår stora förvåning så blev jag/vi likt förbannat gravid. Trots att man egentligen inte vill ha fler barn så får väl vi kvinnor en viss känsla när man ändå står där med symptom och känslan att man har "ett liv" i magen. Men aborten blev ett faktum och jag gjorde en medicinsk abort i v. 5 +3. Det var väldigt mentalt jobbigt och jag grät trots att beslutet kändes rätt och min man var med mig hela tiden. Då står man där igen 2 år senare, mensen är sen och man får ett test som visar positivt Sedan dagen för två lår sedan så uteslöt vi avbrutet sex, då det inte var så säkert, och vi har kört med kondom, så vad är oddsen, inte på vår sida iallafall. I onsdags fick vi då reda på att jag är gravid igen, och nu är tanken på fler barn ännu mer främmande än för 2 år sedan. Man känner sig så himla oansvarig, tom, ledsen, arg! Nu vet jag att jag måste gå i ca 2 veckor till innan man ens kan göra en medicinsk abort. Alla ni som har haft förmånen att kunna få barn vet att man otäckt tidigt känner att man är gravid, mycket händer i kroppen och inte minst med huvudet och känslan, och just känslan spökar rejält hos mig.. Att gå igenom en abort är inget jag önskar någon, det är jäkligt tufft och att man själv ska gå igenom en igen känns inte alls kul. Jag känner mig så tom. Min man och jag pratar jätte mycket men det går inte komma ifrån att han inte kan känna det jag känner det vi kvinnor känner när man är gravid. Jag har gråtit varje dag sen i onsdags. Blir så arg på att det hänt och vetskapen att behöva gå gravid i 2 veckor känns ohållbart, jag vill göra en abort idag! Jag vet inte vad jag vill ha sagt med detta i lägg, jag vill bara prata med någon som vet vad jag går igenom men jag känner ingen. Är ni många därute som fått gå igenom flera aborter, hur klarade ni av det mentalt. Väntan känns lång och jag är så besviken på mig själv!