• Sul

Oönskad graviditet -igen!

Hej Med detta inlägg finns det risk för att många tycker man är oansvarig och jag kan bara hålla med till viss del! Jag är lyckligt gift sedan 8.5 år, vi har två barn på 5 och 8 år. Vi har väl aldrig pratat så mycket om att skaffa fler barn mer än att frågan kommit upp. Jag har aldrig kunnat äta p-piller då jag mår psykiskt dåligt av hormontillskott, så för oss har det fått bli avbrutna samlag och kondom. För 2 år sedan hann vi aldrig avbryta och jag kände direkt att det inte var bra, så inom 10 timmar tog jag ett tagen efter piller. Till vår stora förvåning så blev jag/vi likt förbannat gravid. Trots att man egentligen inte vill ha fler barn så får väl vi kvinnor en viss känsla när man ändå står där med symptom och känslan att man har "ett liv" i magen. Men aborten blev ett faktum och jag gjorde en medicinsk abort i v. 5 +3. Det var väldigt mentalt jobbigt och jag grät trots att beslutet kändes rätt och min man var med mig hela tiden. Då står man där igen 2 år senare, mensen är sen och man får ett test som visar positivt Sedan dagen för två lår sedan så uteslöt vi avbrutet sex, då det inte var så säkert, och vi har kört med kondom, så vad är oddsen, inte på vår sida iallafall. I onsdags fick vi då reda på att jag är gravid igen, och nu är tanken på fler barn ännu mer främmande än för 2 år sedan. Man känner sig så himla oansvarig, tom, ledsen, arg! Nu vet jag att jag måste gå i ca 2 veckor till innan man ens kan göra en medicinsk abort. Alla ni som har haft förmånen att kunna få barn vet att man otäckt tidigt känner att man är gravid, mycket händer i kroppen och inte minst med huvudet och känslan, och just känslan spökar rejält hos mig.. Att gå igenom en abort är inget jag önskar någon, det är jäkligt tufft och att man själv ska gå igenom en igen känns inte alls kul. Jag känner mig så tom. Min man och jag pratar jätte mycket men det går inte komma ifrån att han inte kan känna det jag känner det vi kvinnor känner när man är gravid. Jag har gråtit varje dag sen i onsdags. Blir så arg på att det hänt och vetskapen att behöva gå gravid i 2 veckor känns ohållbart, jag vill göra en abort idag! Jag vet inte vad jag vill ha sagt med detta i lägg, jag vill bara prata med någon som vet vad jag går igenom men jag känner ingen. Är ni många därute som fått gå igenom flera aborter, hur klarade ni av det mentalt. Väntan känns lång och jag är så besviken på mig själv!

• Svar på tråden Oönskad graviditet -igen!
  • Lillis80

Jag har aldrig gjort abort (tack och lov), men svarar ändå. Jobbigt att behöva vänta två veckor :( Men sen när det är genomfört kanske en kopparspiral eller rent av en sterilisering skulle passa? Så slipper ni det här jobbiga och kan njuta av varandra utan att behöva tänka på oönskade graviditeter. Om ni är säkra på att ni inte vill ha fler barn i framtiden. Styrkekram och lycka till!

• Anonym (Ångarde)

Hej TS.. Jag vet precis vad det är du pratar om. Jag gjorde själv en abort i början på året. då medicinsk. Det e nog det värsta som jag utsatt min kropp förGråter. Det var min 2:ndra abort i mitt liv. men kan dock berätta att hade jag blivit gravid nu så hade jag aldrig gjort en abort. Så viss man inte ahde fått reda på att det e något allvarligt fel på barnet. Idag så ångrar jag min abort något så fruktansvärt. Kan gråta floder emellanåt. Jag var så dum att jag gjorde aborten för min kärleks skull. Han sa att han aldrig ville ha barn vilket kom som en chock för mig. För innan vi blev tillsammans så hade vi en disussion om detta med barn då jag inte har några barn och vill väldigt gärna ha barn! Ja vi lever tillsammans fortfarande. Vi pratar om aborten senast denna veckan pga att jag fick reda på att min syster väntar barn. Då kom många känslor fram igen! Det jag vill säga med min historia till dig är att tänk verkligen efter om du/ni inte vill ha detta barnet??? Kramar omHjärta

• Sul

Annonym ångrade.... Usch det kan inte kännas kul att ångra en abort så! Efter min förra abort kändes det tomt men okej, jag har självklart tänkt på det många gånger och hade vi behållit det barnet hade det varit 2 år nu i januari..... Me vi hade gått vidare och ser nu fram emot allt kul vi kan göra med våra barn. Känslan för dig tror jag ör större då du inte har några barn sen innan. Jag hoppas innerligt att du kommer få ett barn och att du då kan "släppa" din abort. Tro mig, tankarna snurrar på högvarv, jag försöker verkligen väga för och nackdelar, men jag blir inte klok..... Hade någon frågat mig i måndags så hade jag sagt att jag inte vill ha fler barn, men nu.... Det blir nog många tårar grubbel samtal innan jag landar, nu ör jag inställd på abort, så jag får ring på måndag och bestämma tid iallafall.... Tack för ditt svar, och lycka til själv, klandra dig inte ditt beslut då kan du inte göra något åt, du kan bara se framåt. Vil du så gärna ha barn och inte din kille så måste ni prata om det, du ska inte leva ett barn,öst liv för någon annans skull!!!! Kram

• Anonym (Ångarde)
    Sul skrev 2012-09-08 10:54:33 följande:
    Annonym ångrade.... Usch det kan inte kännas kul att ångra en abort så! Efter min förra abort kändes det tomt men okej, jag har självklart tänkt på det många gånger och hade vi behållit det barnet hade det varit 2 år nu i januari..... Me vi hade gått vidare och ser nu fram emot allt kul vi kan göra med våra barn. Känslan för dig tror jag ör större då du inte har några barn sen innan. Jag hoppas innerligt att du kommer få ett barn och att du då kan "släppa" din abort. Tro mig, tankarna snurrar på högvarv, jag försöker verkligen väga för och nackdelar, men jag blir inte klok..... Hade någon frågat mig i måndags så hade jag sagt att jag inte vill ha fler barn, men nu.... Det blir nog många tårar grubbel samtal innan jag landar, nu ör jag inställd på abort, så jag får ring på måndag och bestämma tid iallafall.... Tack för ditt svar, och lycka til själv, klandra dig inte ditt beslut då kan du inte göra något åt, du kan bara se framåt. Vil du så gärna ha barn och inte din kille så måste ni prata om det, du ska inte leva ett barn,öst liv för någon annans skull!!!! Kram

Tack tack.. det var snällt sagt.. Jag hoppas att det löser sig för dig med!! Hjärta
Svar på tråden Oönskad graviditet -igen!