Hur vågar man stöta?
Jag är upp över öronen förälskad i en man. Vi började som kollegor och jag kände ett "hallelujah-moment" från första stund jag såg honom. Jag älskar att vara i hans närvaro, och ingen annan har någonsin fått mig att må så bra som han gör. Vi har det skittrevligt ihop, och vi trivs. För ett år sedan bytte han arbetsplats och jag tänkte att vi troligtvis skulle tappa kontakten. Men vi har fortsatt att umgås och vi smsar dessutom varandra flera gånger i veckan. Smsen skrivs med glimten i ögat, och har en skämtsam ton. När vi träffas pratar vi om allt mellan himmel och jord, och ofta skrattar vi så att vi gråter.
Jag har alltså haft känslor för den här mannen i snart fyra år och aldrig vågat säga vad jag känner. Varför? Jag är rädd för att stå med skägget i brevlådan och få nobben. Jag har haft ett förhållande tidigare i mitt liv. Det varade i drygt sex år, men då blev vi ihop i gymnasiet.
Hur gör man? Jag vet inte hur man tar initiativ till en relation, och jag är rädd att förlora vänskapen och känna mig bortgjord.