Min sambo hävdar att om det tar slut så har han rätt att kasta ut mig efter 1 dag.
Jag diskuterade detta med honom inatt att om vi gör slut så måste vi ju ändå bo ihop en månad (för det är en månads uppsägning på den lägenheten jag hyr ut, som normalt)
Han hävdar eftersom han hyr sin pappas hus så har jag ingen rätt att bo där alls direkt när det tar slut trots att han vet att det är en månads uppsägning.
Vad jag fått veta så om man räknas som sambo och man betalar hyra och allt så bör väl samma tid gälla där så att man hinner få ett nytt boende? Eller är jag helt utanför lagen nu eftersom han bara hyr huset av sin far? Det låter konstigt i mina öron. Han hävdar också att hans far som äger huset som han hyr av har laglig rätt att kasta ut honom på dagen från huset han bor i. Låter helt hål i huvudet.
Men i vilket fall hade ni andra här gått med på att leva otryggt hela tiden och få veta att om han tex hittar en ny så har jag en natt på mig att flytta allt jag har ur huset, och veta att jag har en månad innan min hyresgäst kan flytta. Var ska jag bo då? Jag har inga vänner som kan ta in mig och de djur jag har. Inga föräldrar heller.
Jag sa helt enkelt att detär ett krav för att jag ens ska betala något av hans hyra det är att jag liksom alla andra har rätt till en månad innan man måste flytta. Om jag inte har några rättigheter och en stor osäkerhet och likväl kan få sova i bilen i december då tycker iallafall inte jag att jag ska betala en krona annat än förbrukning på el och vatten.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-09 22:32
Han har gått med på en månads uppsägningstid nu under trådens gång.