Min 9-åring tycker hon lika gärna kan vara död.
Råd tack om hur jag ska hantera detta.
Min dotter uttrycker ibland att hon lika gärna borde vara död och aldrig fötts. Detta sker när hon är jättearg och ledsen. Oftast är det något litet som utlöser ilskan men det kan ta timmar innan det går över. Hon liksom gräver ner sig i sin ilska och blir ledsen, hon tänker vidare på andra jobbiga saker, blir mer ledsen och arg och då kommer dessa uttryck.
Hon är väldigt känslig men oftast väldigt bra på att uttrycka i ord varför hon är ledsen eller arg.
Men just dessa tankar om att hon inte borde blivit född och att hon lika gärna borde dö är superjobbiga för mig att hantera. Jag vet inte hur jag ska hjälpa henne med dessa tankar.
På ett sätt tänker jag att det är åldern och att det säkert går över, men detta har ändå pågått ett antal år redan och jag är orolig hur hon kommer tänka och må när hon kommer in i tonåren tex, om hon känner så här redan nu.
Borde man kontakt med skolhälsan och hoppas att de kan hjälpa henne reda ut dessa tankar, eller är det fullt normalt att som 8-9 åring vilja dö?