Jag skulle råda dig att inte ha så bråttom. Att gå ner ett kilo i veckan är bra, men det är samtidigt en påfrestning för kroppen. Din tanke om 50 kilo på 40 veckor är dessutom ännu snabbare. Jag har tagit det i etapper. Gått ner ca tio kilo, sen "pausat" och fortfarande ätit bra men inte med viktminskning som mål utan med målet att stabilisera vikten. Låta kroppen vänja sig och den nya vikten "sätta sig". Sedan har jag gått in i en ny period och tagit tio kilo till, sen låtit dem stabilisera sig. Då har jag hunnit med mentalt, kroppen har hängt med dvs när den börjat kännas lite hängig har den fått tid att anpassa sig. Här är ju träning viktigt också, för att inte se ut som en smält snögubbe sen ;) På det här sättet har jag gått 29,5 kilo, på drygt ett år. Nu tar jag en lite längre paus eftersom jag är gravid, men har som mål att ändå hålla vikten. Sen har jag ca tjugo kilo till som jag vill går ner. Det tar tid att skaffa sig ny kunskap, nya rutiner och ett nytt förhållningssätt till mat..