• lillamillan

Prednisolon vid äggdonation?!

Har tidigare läst i olika trådar att man fått prednisolon när man ska få ta emot donerade ägg. Vi ska göra behandling i Huddinge nu och har bara fått synarlea, progynon (tror jag de hette) och progresteron utskrivit.

Vilka mediciner har ni fått utskrivna och har ni gjort behandlingen här i sverige. Vet att det kan variera en hel del om man går utomlands. 

• Svar på tråden Prednisolon vid äggdonation?!
  • villsågärna38

Det du fått är standard på Huddinge. Kanske räcker det för er. Värt att testa en gång iaf tycker jag. För oss behövdes dock mer. Blev inte gravid förrän jag fick blodförtunnande och prednisolon också. Nu har vi en liten dotter, efter sex återföringar med ÄD. Tre ET och tre FET. Hör av dig om du vill ha hjälp med privatläkare. Lycka till! Kram

• MalinP

Som villsågärna38 skrev ovan så verkar det vara mer eller mindre standard. Det var iaf vad jag fick också och det blev ju bra, alltså jag blev gravid. Jag har också avlägset bekanta som har fåttt både blodförtunnande (trombyl) och prednisolon, vid äggdonation, det hjälpte för dem. Men det är såklart väldigt individuellt och varierar från person till person (om det gör någon skillnad allstå). Hoppas att det gått bra för dig! kram

• lillamillan

Tack för svaret, men denna tråd är gammal och vår äggdonationsresa är över. Vi fick inte prednisolon för det fanns inget signifikant belägg för att det ska öka chansen för graviditet. Jag har gått på flera olika kliniker och alla säger samma.

Svar på tråden Prednisolon vid äggdonation?!