• Impartial

Ångest när mitt barn har feber

Hej, Idag har sonen som snart är 3 år feber, ca 39 grader. Han är sällan sjuk men idag är han lite medtagen. De få gångerna han är sjuk får jag sån ångest för att det ska bli eller vara något allvarligt; att han ska få feberkramper och bli medvetslös eller dö. Känns som om jag inte kommer sova en blund inatt utan bara ligga och lyssna på hans andning. Någon som känner igen sig och som kan lugna mig så att jag inte plågar mig själv med dessa förhoppningsvis helt irrationella tankar?

• Svar på tråden Ångest när mitt barn har feber
  • Persona

Ja du, det är nog ganska vanligt. Själv har jag en son som fick kring 40-41graders feber varannan vecka i den åldern. Det man kan säga är att ger barnet god respons på Alvedon så är det ok. Och febernedsättande ska man ge! att barnet blir fortare frisk utan Alvedon är en gammal myt. Men visst ligger man och lyssnar och sover lätt. Ha barnet hos dig i sängen så att du kan känna på honom och pyssla om honom. Mycket vatten på sängbordet och en omgång Alvedon till hands.

• Devinsmammi

Jag är likadan! Sover knappt utan tittar hela tiden om han andas. Jag vågar inte ha honom sovandes i eget rum. Just rädd för feberkramperna. Så du är inte ensam :)

• Impartial

Tack, vad gulliga ni är! Dags att sova nu, med sonen mellan oss... Hoppas pÅ i alla fall lite sömn inatt.

• Coyote

När sonen (snart två) har hög feber får han sova mellan oss, främst för att han vaknar ofta och behöver oss för att kunna somna om, inte för att jag är orolig för honom direkt. Peta i honom Alvedon var sjätte timme om han är medtagen, om febern vägrar gå ner så varva med Ipren. Flytande tas upp bättre av kroppen än suppar.

• Impartial

Ja vad skulle man göra utan FL ibland... Tack!! Bara att veta att det finns andra som känner likadant... Nu är sonen sval igen, har inte tagit tempen men han verkar helt feberfri. HURRA! Kram!

Svar på tråden Ångest när mitt barn har feber