Jag hatar småbarnsåren!
Nu skiljer jag mig med min man. Orsak: småbarnsåren. Vi har inte bara en, utan två omgångar med småbarnsår och är mitt uppe i det andra. Och mitt i allt det här har vi bråkat om egentid, såklart jag som blivit utan för den som är mamma o har bröst behöver självklart aldrig ta paus utan skall sitta o njuta av småbarnsträsket hela tiden, medan det är fritt fram att resa, träna o vara borta på både jobb och fritidsintressen hur mycket man vill medan frugan servar hemma och tar hand om bebisåren med alla blöjor, allt gnäll och en osjälvständig bebis som ska bli buren 24/7 och underhållen jämt. Pruttar ut all mat vid måltid som man stått o kämpat med. Väcker en en gång i timmen om natten. Javisst är livet härligt. Grejen är att jag HATAR bebisåren. Det kryper i kroppen på mig. Först ett helt år med dygnetrunt service, noll sömn och bära på en bebis dygnets alla övriga timmar, aldrig få lägga ifrån sig då kommer skrik gnäll o krokodiltårar, tandsprickning, introducering av mat med allt kladd gegg och spottande, ja visst är livet härligt. Sedan blir bebis 1-2 år, och man kan inte gå in i en affär eller sätta sig o ta enkaffe för barnet ska ut o springa o riva etc. Ja först när barnen är 3-4år börjar det bli lite skoj när de överhuvudtaget kan förstå och inte bara lever i sin egen bubbla hela tiden. Jag berättade för min man att jag redan hade ett förhållande bakom mig som sprack för jag fick sköta markservice 24/7 och gick inte ut på 4år. När jag väl kom ut var jag koko banana för jag inte fått vara egen VUXEN individ på så många år. Så möter jag min man. Förklarar läget. Jag vill inte det ska upprepas igen, helst vill jag inte ha fler barn för jag njuter så mycket av att mitt barn är självgående och lite mer mogen o självständig så man kan få vara vuxen då o då.... Men han måste såklart ha barn o familj. Lovar att det ska absolut inte bli så.. och så får vi inte bara ett, utan två småbarn... och så sitter jag återigen, ytterligare 3 år senare med pattar ner till knäna och 2 småbarn och har inte sovit på flera veckor ochnom jag går o tar lite egen tid för mig själv typ ett bad slutar det med att jag sitter med 3 barn i badet, 2 som bråkar o en skrikande bebis o maken på sina jäkla aktiviteter på kvällar o helger så jag får springa på barnens. Och så droppen den här intensiva bebisperioden. Det kryper i kroppen på mig att så fort jag vil lägga ifrån mig bebisen skriker den som en stucken gris, och jag har massa bärsjalar o bär o bär o bär,menom jag NÅN gång vill väga 8kg mindre o lägga ner bebis så är det skrik. Och så en 2åring som man inte kan släppa med blicken om man inte den ska hitta på bus hela tiden o riva huset o aldrig kan sitta still o kräver konstant aktivering. Nu undrar jag, är det fel stt jag då tappat all form av kärlek o intimitet till min man? Ska man attraheras av någon som inte ser mig som nåt annat än hans avelsko som ska lägga karriär och allt åt sidan och uppfostra hans barn åt honom tills de når "den roliga åldern" då han kan komma in o leka superdad å barnen hsr glömt bort att jag ägnat alla dessa år åt att vara småbarnsmorsa utan avlastning 24/7 o ammat sönder mina bröst. Har inte ens fyllt 30 men vaknade upp en morgon o insåg att den snygga 18åringen bara är ett mine blott o framför mig står två ledsna o urmjölkade bröst som sorgset pekar mot mina knäskålar, en jävligt sladdrig mage med bristningar, pigmentfläckar som en lepra över hela kroppen efter graviditet, och där står min äckliga man o ser precis ut som vanligt, glad lycklig o bekymmersfri, och jag hatar honom för detta, till döds, jag kan inte se på honom mer utan att förakta honom för han satt oss i båten o tvingar mig ro, och dessutom har gett mig en tantkropp o berövat mina unga år. Kommer vi då att hitta varannigen när jag känner såhär, efter att ha ägnat 3 ggrsmåbarnsår och lagt mitt eget liv på hyllan.......? Eller ska jag spara oss tiden o börja om på nytt o skilja oss och slippa irritera mig på gubbfan varenda dag???????? vad gör man? Obs jag älskar mina barn, men jag tål inte småbarnsåren, de är SÅ intensiva!!!!!!!