• Anonym (elin)

Akut p-piller!!!!!!

Min senaste mens hade jag 13 aug.
    Hade sex den 25 aug och tog akut p-piller den 27e.
    När jag vaknade på morgonen den 26:e hade jag ägglossningssmärta i magen och är ganska säker på att jag hade ägglossning då.
    Har läst att pillret inte fyller någon funktion ifall man har ägglossning när man tar de? Och vad jag läst så kan ju spermierna överleva några dagar... Dock kom han inte i mig men man har ju hört historier om folk som blivit gradvida ändå av "försatsen".

Jag är så orolig!

Historien tar tyvärr inte slut där utan hade oskyddat sex helgen efter (1 sept) och tog dagen efter piller igen.. Nu har jag molvärk, världens PMS och ångest över vad jag ställt till med..

Hur som helst, min fråga är om någon vet om akutpillret inte har någon effekt eftersom jag hade ägglossning?? 

• Svar på tråden Akut p-piller!!!!!!
  • SaraD

Nej jag tror inte det första pillret hade någon effekt, eftersom du fick ägglossning 1 dag efter samlag. Det andra pillret hade ju inte behövts, eftersom du då redan haft ägglossning. Så om du blivit gravid är det vid första tillfället.

Var beredd på att mensen som kommer förmodligen kommer vara sen eller konstig, det beror på den stora mängden hormon som du fått i dig denna menscykel.

Jag tror dock inte du är gravid

• lindalinaa

Varför använder du akut p piller som preventivmedel? Köp ett paket kondomer istället eller be en bm skriva ut riktiga p piller åt dig..

• sannaaa

Ingen här kommer kunna svara om du blivit gravid eller inte, vare sig akut p-pillret fungerade eller ej... det visar sig om du får mens eller inte. och som sagts tidigare... börja använda ett riktigt preventivmedel så slipper du denna ångest!

• Anonym (elin)

tack för svaren!

Ja jag vet att det inte alls är ett bra preventivmedel men skyller på att jag är nybliven singel och hade lite för mkt alkohol i blodet vid dessa tillfällen och kommer INTE göra om det :) 

• lindalinaa

Skrämmande att höra att du är nybliven singel och bara för att du får lite alkohol i dig måste sära på bena för första bästa...

• Anonym (elin)
    lindalinaa skrev 2012-09-08 21:07:44 följande:
    Skrämmande att höra att du är nybliven singel och bara för att du får lite alkohol i dig måste sära på bena för första bästa...
    Och det vet du att jag gjorde eller? 

Var inte det tråden handlade om. Lågt av dig att döma mig när du inte har en aning. Det var inte första bästa, men alkoholen kan ju ha gjort att det strulade med kondom. Om du nu vill veta.

OCH är det så hemskt med ont night stand om man är sugen på sex? 
  • lindalinaa

Absolut inte, ja har knulla me folk på fyllan ja också! Men när du säger jag är nybliven singel och fick lite alkohol i mig.. Dessutom inte lärde dig efter första gången utan kör de en gång till (men med samma kille...?) och tycker att du kan ta ett akut p piller efter varje ligg!

• Anonym (elin)

Ber om ursäkt om jag uttryckte mig otydligt. Visste inte att det var så viktigt att förklara varför det blev som de blev.

Som singel tar jag inte något preventivmedel mest för att jag inte vill sätta in ett kopparspiral med de biverkningar de kan ha, kan inte äta minipiller ens för att jag har ökad risk för blodpropp.

Alkoholen gjorde väll omdömet lite sämre och jag brydde mig inte så mycket när kondomen åkte av. Andra gången tänkte jag de var lugnt eftersom jag hade haft ägglossning men sedan dagen efter läste jag att första pillret kunde ha skjutit upp ägglossningen så därför tog jag ett till.

Även den bästa kan göra misstag!

Lustigt att man ska behöva förklara sig. Dessa piller finns av en anledning och det behöver faktiskt inte vara så att man har sex och skiter i konsekvenserna för att det finns ett piller att ta

Svar på tråden Akut p-piller!!!!!!