Är Bugaboo sittdel bekväm?
Kan en liten 6 mån sitta en heldag i bugaboos sittdel? Den ser ju inte ut att få vanligt helt liggläge, och dessutom vara lite fixerande så att man inte kan röra sig. Men, stämmer det? Är den bekväm?
Kan en liten 6 mån sitta en heldag i bugaboos sittdel? Den ser ju inte ut att få vanligt helt liggläge, och dessutom vara lite fixerande så att man inte kan röra sig. Men, stämmer det? Är den bekväm?
vilken bugaboo vagn tänker du på? cameleon/donkey kan du vinkla bak hela sitsen, men visst det är inte fullt liggläge raklång. det är samma typ av sits på en hel del andra vagnar, tror det kallas ergonomisk sits. en relativt vanlig typ av sits iaf
Jag skulle inte göra det, även små barn behöver kunna sträcka ut sig.
Tja, utan att ha testat själv (för bred rumpa ) så verkar den bekväm. Mina barn har aldrig protesterat. Du ställer in cam/donkey i olika lutningar. Sittpositionen är densamma, men belastningen ändras från rumpa och över på ryggen. Även om sitsen är skålad så har barnet gott om plats att röra sig. Många sover på sidan i en Cam/Donkey och vissa till och med på mage.
Ligger/sitter man själv i en ställbar säng är det ju skönare att höja knäna lite också (
Attans app! ...samma ställning som i en ergonomisk sittdel).
En kompis gick till sjukgymnasten med sitt barn, och denne sjukgymnasten sa att bugaboo vagnarna inte var bra för barns ryggar. Jag har en bugaboo men en bee+ å
Dom kan har ju fullt liggläge.
Min dotter älskade sin vagn och sov så gott i den fram till 19 månader ungefär Helt plötsligt tvärvägrade hon att sitta i vagnen. Vilka kamper vi hade! Hon fullkomligt avskydde den.
Förstod senare att hon inte satt bra och tyckte helt enkelt den var obekväm. Köpte en Urban jungle och nu hoppar hon i självmant och vi kan gå promenader igen.
Jag tror att ju längre och tyngre de blir, desto sämre blir sittdelen. Tyvärr.
Våra barn har inte fixat bbs sittdelar, de vill kunna röra sig o klarar inte att sitta sova vakna osv i samma ställning verkar det som (extrema protester) däremot har vi haft bugaboo bee i alla år o den har de älskat.
Min 2,5 åring somnar varje kväll i sin Bugaboo Cam. Verkar tycka den är bekväm.
Också funderat på det. Köpte ingen till dottern ( förutom som extra vagn hade vi en bee) hon visade sig vara en extrem magsovare. Fick köpa specialsele för det till vår "vanliga" vagn.