• Melaniie

exet , ligger runt direkt?

Jag måste bara skriva av mig för mår så fruktansvärt dåligt.. det tog slut mellan mig och mitt ex för ca 1 månad sen, och efter bara några dagar var han vän med flera tjejer på facebook, men sa att han inte hade hållt på med någon till mig. Men jag vet att han är fri och får göra precis vad han vill, men de sårar så sjukt mycket att det går så fort.. jag har inte gjort nånting med någon för jag bara tänker på honom.

Nu dum som jag var gick jag in på hans face sida o såg att tjejerna var borttagna? o då får jag ju bilder i huvet direkt o att dom inte är vänner längre för att de inte funka att ligga med dom mer. Jag står liksom inte ut med tanken på mitt ex med andra :'( hur dumt låter det inte. Jag kan inte äga en person liksom, men blir sur för att jag respekterar honom. Och sen blir han vän med nya tjejer igen.. tror inte ni som jag då? 

Jag vet att han inte kommit över mig ännu o att han inte mår helt bra.. men antar kanske att han vill ha tröst med andra tjejer eller så är de jag som tror o tänker för mycket som vanligt. Någon mer som blivit lika knäpp som jag efter att de tagit slut?     

• Svar på tråden exet , ligger runt direkt?
  • Anonym

Bara för att han har bilder på fb betyder inget.

Det är dock mycket möjligt att han ligger runt trots att han inte mår bra eller ev. inte är över dig. Han kan ju ha insikten att passa på att roa sig kötsligt när han är fri, och så länge han inte raggar på dina vänner eller rakt framför dina ögon så är det inte i syfte att såra dig. 

Jag blev lämnad efter en lång rellation och jag låg runt så fort jag fick chansen, ca 2 veckor efter uppbråttet.  Jag mådde INTE bra utan det var bara rent sex. Märkligt att så många tjejer går igång på att man berättar att man nyligen är singel och inte mår så bra.

• Anonym (Kille)

Det är väl rätt naturligt att ligga lite strax efter en relation tagit slut tänker jag. Har man haft samma en längre tid och det inte funkade så har i alla fall jag tagit för mig ganska direkt av helt kravlösa sextträffar om möjligheten dykt upp. Däremot har jag aldrig varit otrogen eller ljugit/flörtat med andra när jag varit upptagen. Jag är ganska nybliven singel och ett par veckor efter att det tagit slut (hon var otrogen och gick bakom ryggen i minst ett halvår) så hade jag trekant. Känslor eller inte känslor för sitt ex så kan nog de flesta ändå ha sex med andra oavsett anledning.

Sedan tycker jag inte att ett par nya tjejkompisar på Fb är något att hänga upp sig på. Kanske grubblar du och målar upp en massa i onödan. Eller ligger du med varje ny manlig Fb-kompis!? Passa på att ta för du och njut av singellivet du också istället. Finns väl ingen karenstid när en relation är slut precis...

• missen73

Det är slut mellan er o han har skaffat sig ett nytt liv , inget konstigt i det tycker jag

• Anonym

Du skrev själv att det är ett ex, skaffa ett eget liv så mår du bättre.

• Melaniie

Ja ni alla har ju helt rätt och jag vet ju om det, men antar att man inte ska kolla vad exet gör när det inte gått så lång tid.. och jag kanske bara inbillar mig.

Jag ska försöka börja tänka på mig själv nu o gå vidare med mitt liv, jag vet ju att det egentligen inte spelar nån roll om han träffar nya tjejer för han o jag kommer aldrig bli tillsammans igen. Men ja man känner sig bara så tom och ensam efter att det är slut.

Tack för svaren!     

• Anonym
    Melaniie skrev 2012-09-09 12:48:58 följande:
    Ja ni alla har ju helt rätt och jag vet ju om det, men antar att man inte ska kolla vad exet gör när det inte gått så lång tid.. och jag kanske bara inbillar mig.

Jag ska försöka börja tänka på mig själv nu o gå vidare med mitt liv, jag vet ju att det egentligen inte spelar nån roll om han träffar nya tjejer för han o jag kommer aldrig bli tillsammans igen. Men ja man känner sig bara så tom och ensam efter att det är slut.

Tack för svaren!     
    Du kanske ska ligga runt lite?

Ta bort honom som vän på facebook, finns ingen anledning att ha honom där nu när du tycker det är jobbigt, med tiden så kanske du kan lägga till honom.
  • Melaniie

Jo fast jag är inte en sån som ligger runt och har aldrig varit.. ´har prövat one night stand någongång och tycker inte om det. 

Den jag skulle kunna tänka mig att ha sex med är tyvärr upptagen. Men jag får vänta med att ha sex tills ja träffar någon :)  

Svar på tråden exet , ligger runt direkt?