• tinglo

Beteendevetare - vad jobbar ni med och vad har ni för lön

Jag är utbildad beteendevetare med huvudämnet Sociologi. Men jag har även 90 hp i socialt arbete och 90 hp i rehabilitering + lite annat. Idag jobbar jag för socialförvaltningen med missbruksfrågor. Jag har jobbat i 2 år och har en lön på 26 000 tusen innan skatt.

Varför jag frågar är för att när jag läste utbildningen så sa alla att det skulle bli svårt att få jobb som Beteendevetare men det tycker jag inte alls. Jag upplevde det snarare tvärtom, det finns ju hur många jobb som helst. Jag läste inget program , utan bara fristående kurser.

Så alla beteendevetare där ute, hur gick det för er????    

• Svar på tråden Beteendevetare - vad jobbar ni med och vad har ni för lön
  • Nettan77

Är samhällsvetare/ beteendevetare och började på vikariat i januari som socialsekreterare. Fick fast jobb 1 sep och har 26000 kr/ månaden. Fick också höra att det skulle bli svårt men jobben har avlöst varandra, har aldrig varit arbetslös

• tinglo

Ja alla sa till mig att man måste vara socionom, men jag har absolut inte märkt av det. Fick först jobb som biståndshandläggare sedan har det utvecklas från det.

Jag tycker att det är tråkigt att många säger så efterom jag tyckte det var kul att själv helt få välja inriktning och den takt som jag själv ville. Pluggade när jag var gravid och hade småbarn så det blev även en del distanskurser.  

• Nettan77

Det sa dom till mig med, men med rätt kontakter och inte rädd att visa framfötterna och hårt arbete så kan man ta sig dit man vill

• Gabuski

Sparar tråden! Läser sociologi nu och har funderat mycket på om det kommer finnas jobb när jag är klar. Skönt att läsa att det finns jobb för beteendevetare

• LittleMissSunshine