• Sara1988

Träningsbyxor för gravida?

Hejsan, jag undrar om någon vet vad man kan köpa träningsbyxor som passar när man är gravid? Gärna med mudd i magen så man kan ha dem när magen växer.
    Jag är i vecka 13 och tycker mina vanliga sitter lite väl hårt i magen.
    Tack för svar!

• Svar på tråden Träningsbyxor för gravida?
  • Vendelsö

Inte sett nånstans, men hm har ju tights och mjukare byxor som kanske kan funka. Tightsen är tunna så då vill man nog ha en lite längre träningstopp över.

• Makrame

HM har, jag köpte två på en gång. Supersköna även nu när jag inte är gravid längre! :)

• Vallmohjärta

Jag köpte ett par byxor från Casall innan jag blev gravid. Det är någon form av yogabyxa med mudd vid magen som man viker ner. (Jag tränar inte yoga, de ser inte ut som några yogabyxor men det är något med att man drar ner en mudd över fötterna som gör dem till yogabyxor tror jag). Upptäckte under min graviditet att det var överlägset de skönaste byxorna jag hade. Lite tunnare, mycket stretchiga och med någon form av "halvfot" som man lika gärna kunde skippa att dra ner över foten (fast det var iofs ganska skönt). Finns i grått och svart vad jag vet. Helt klart årets bästa köp såväl gravid som ogravid!

• Vallmohjärta

Googlade fram dem, de heter "Casall flow cuff byxor". På bilderna är magmudden nervikt, den går högre upp på magen om man inte viker ner den. Jätteskönt

• Sara1988

Åh tack vad snällt. "Yoga"byxorna låter ju hur sköna som helst. Ska kolla upp de andra tipsen också. Tror det linnen jag har sedan innan kommer funka, de är lite längre och lite pösiga :)

• local hero

HM:s med mudd ("vanliga träningsbyxor") 3/4 långa, 149:- funkar perfekt (är i v. 30 nu). Har man ju användning för dom sen oxå :)

• Sara1988

Ska kika på HM och kanske Stadium m.m. också.
    De från casall såg ruggigt sköna ut, men gränsfall för dyra, kanske värt det i och för sig...

• hannis

Stadium har ett par med hög mudd som jag kunde ha ända till bf under min förra graviditet. Jättesköna och prisvärda är de också.

• Copyjulia

Köpte ett par billiga tights på Indiska. Inte avsedda för gravida men funkar toppen ändå trots att jag är jättestor nu. Jag tycker det är obehagligt med muddar som går upp över magen, har dem hellre under magen. 

• lotusmamman

Jag hade också ett par långa yogabyxor med en sådan mudd i midjan som man viker ner. Funkade helt perfekt och väldigt mjuka och sköna. Så kan man ju använda dem även efter graviditeten också - perfekt! Skrattande
    Jag kommer inte riktigt ihåg var jag köpte mina men kolla på de vanliga träningsbutikerna som stadium och intersport.

Besök min blogg! lotusmamma.se/blogg
  • Emelille

Ofta funkar det ju med lite mjukare byxor och längre linnen, men vill man ha riktiga gravidträningskläder så kan man beställa från Flåsa. Www.flasa.se

• LisaNi

Detta är verkligen ett hål i marknaden! Jag beställde träningskläder från USA, där finns det mycket mer gravidkläder, och med dollarn så låg som den är nu blir det dessutom billigt! (Tips: gravidkläder heter maternity clothes eller clothing)

Svar på tråden Träningsbyxor för gravida?