• Anonym

Ögonfluss

Sonen började få feber söndag i förra veckan och har haft feber till och från tom torsdagkväll sen dess har han varit feberfri. (peppar peppar) Sen i torsdags så har han haft ögon fluss och hosta och är jätte snorig, nu till min fundering skulle ni haft honom hemma från dagmamma i morgon och kanske 2- 3 dagar till?  

• Svar på tråden Ögonfluss
  • Fru Mamma

Min första tanke: vad sjutton är öronfluss? Halsfluss vet jag vad det är, ögoninflammation vet jag också vad det är, men ögonfluss???? :O

• Fru Mamma

Och så råkade jag skicka för tidigt(skriver från telefonen).. Om barnet är hängigt och trött: håll hemma. Likadant om det är ögoninflammation (det smittar något så kopiöst!). Är det bara lite snor och hosta, så borde det inte vara någon fara att lämna, men det beror ju såklart på HUR barnet mår, och hur mycket det hostar och snorar.

• Anonym

Ögonfluss: ögoninflammation

• Anonym

Ja Fru Mamma, jag vet att det är smittsamt som bara denn, så jag kommer att han honom hemma han skulle nog orka och är liksom rätt pigg nu men som sagt ögonfluss är såå smittsamt!

• Fru Mamma

Håll då hemma tills det försvunnit, se till att byta handduk varje dag, likadant örngott. Badda ögonen med koksaltlösning, så går det över fortare.

Svar på tråden Ögonfluss