• Jstarfighter

    Hur får jag henne att se MIG..

    För några månader sen va jag i kontakt med en annan kvinna på ett alldeles för känslomässigt sätt. Jag kände mig vilsen och va osäker på om giftermål med kvinnan jag levde ihop med var rätt för mig. Jag sökte mig till den andra för att få uppmärksamhet men allt gick för långt. Tillslut fick min fästmö reda på detta och kastade ut mig. Efter några dagar började vi prata igen och jag försökte förklara att jag bara känt mig vilsen och att jag inte kände någonting alls för den andra kvinnan.
    Vi började träffas som ett par igen efter detta, men min fästmö var väldigt kluven känslomässigt. Hon va arg, jag grät och samtidigt skulle vi försöka hålla humöret uppe för våran dotter. Tillslut orkade inte min fästmö pga att jag blev väldigt krävande..
    Hon sa att det va helt slut och att vi fick fokusera på hur vi skulle lägga upp umgänget med dottern. Då brast det för mig, jag kunde inte sluta gråta och kände mig så jävla liten. Det va då jag gjorde det igen, trots att jag lovat min fästmö att "vad som än händer mellan oss så kommer jag aldrig mer prata med den andra kvinnan igen", men det gjorde jag. Där satt jag och ville ha uppmärksamhet, bara ha någon att prata med för att slippa tänka så mycket. Men hur jävla dum är jag som väljer henne att prata med!?
    Detta har nu lett till att jag inte får träffa våran dotter (biologiskt sätt är hon inte mun) och hon vill aldrig mer se mig. Hon känner att hela vårat förhållande har varit en lögn, och att personen hon älskade inte finns..
    Jag har gråtit nästan dygnet runt sen den dagen hon och jag började prata efter otroheten, och vill så innerligt att hon ska förstå att det aldrig har funnits några känslor för någon annan och att jag älskar både henne och våran dotter så oerhört mycket.
    Det kanske låter som en saga för barn, men jag trodde verkligen att hon och jag skulle få ett lyckligt slut..
    Vad ska jag göra? vad KAN jag göra för att hon ska tro på det jag säger och ge vårat förhållande en sista chans? jag är så ledsen över det jag gjort och kan själv inte ens förstå hur fan jag kunde utsätta min familj för något sånt här! Min familj är allt som betyder något.
    Jag kan verkligen inte se mig leva utan henne. She's perfect for me..


  • Svar på tråden Hur får jag henne att se MIG..
  • Tommy parterapeuten

    Hej
    OM hon vill försöka igen tror jag att ni ska träffa en parterapeut som kan hjälpa er att komma förbi det ni varit igenom. Dels kan din fästmö behöva prata mer om den upplevelsen att du har haft en kontakt med en annan kvinna och dels behöver ni förmodligen ändra något i hur ni hanterar varandra. Emellertid blir det svårt om din fästmö inte vill. Då får du sörja och gå vidare. Om du kan få kontakt med hennes dotter skulle det inte skada. Hon kanske saknar kontakten med dig.
    Hälsningar
    Tommy 

Svar på tråden Hur får jag henne att se MIG..