Längtar efter barn men är inte redo än
Jag tänker mycket på att skaffa barn, och blir alldeles varm vid tanken på att vara gravid. Drömmer ofta gravid-drömmar. Kan bli avundsjuk på vänner/bekanta som skaffar barn, för jag vill också på ett sätt ha det. Men samtidigt känner jag mig inte riktigt redo. Är inte redo för ett sådant enormt ansvar. Men blir man någonsin helt redo? Eller är det bara att köra på innan det är för sent? Jag vill inte vara äldre än 30 innan jag skaffar barn, helst mellan 25-28 kanske. Eller ännu tidigare. Jag är 21 idag, så visst, jag är väldigt ung fortfarande och behöver inte ha bråttom. Men jag vet att det blir svårare ju äldre man blir när man är kvinna. Sedan är jag också arbetslös och tiden nu framöver är något oviss, så kanske inte så konstigt att jag inte är redo. Grejen är att jag tror att även om jag hade haft ett jobb, så hade jag känt likadant. Dock är ekonomin alltid något jag oroar mig för. Jag har sambo som jag även är förlovad med och vi har varit tillsammans i nästan 5 år, bor i egen lägenhet sedan länge.
Finns det fler som känner som jag? Era tankar på detta?