Onormalt snabba hjärtslag och supervild bebis.. Vad är fel?!
Vår lilla bebis brukar var ganska lugn i magen men det senaste dygnet har hon fått rycket och lever rövare som bara den. Jag kände mig orolig eftersom det har vart onormalt mycket aktivitet, så vi åkte in till förlossningen för säkerhets skull. De kopplade mig till CTG och snart var hjärtslagen uppe och låg mellan 170- 185. Barnmorskorna blev oroliga och lät mig ligga extra länge för att hoppas att hjärtat skulle lugna ner sig...
Jag låg där i två timmar och stirrade på den där monitorn som hela tiden låg på 170- 185. En förlossningsläkare blev inkopplad som gjorde ett ultraljud där allt såg bra ut. Till slut sjönk det till 135- 150 och låg så i en halvtimma tills de kopplade bort mig.
De kunde inte hitta något fel och de skickade hem mig eftersom hjärtljuden hade blivit bättre. Men jag är så klart fortfarande orolig och hon rör sig fortfarande mer än normalt! Verkar nästan inte sova alls...
Är det någon som känner igen detta? Om ni har fött har er bebis varit normal sen? Gick allt bra?
Jag kan tillägga att jag idag är 38+6, slemproppen gick i torsdags och jag har förvärkar sedan några dagar tillbaka... men fortfarande en ganska omogen livmodertapp enligt bm (!) Kan detta vara något som stressar bebisen?