• Totten81

Var ska man resa en Weekend i Mars?

Skulle vilja ha tips på var jag o min pojkvän ska resa i Mars en weekend, Det ska vara någonstans det finns mycket att se och gärna hyffsat billigt... Det enda stället vi inte vill resa till är London, 
    Så är det ngn som har gärna ngt annorlunda förslag?

• Svar på tråden Var ska man resa en Weekend i Mars?
  • frökenelisabeth

Prag kanske, eller Budapest?

Annars är Paris en favorit här, men inte precis ett ställe jag skulle kalla billigt...  

• EnKoppKaffe

Jag kan rekommendera en (spa-)weekend i Tallinn. Väldigt prisvärt.

• Karin 748

Rom!!!! Norwegian flyger dit billigt och vi hittade ett hyffsat billigt hotell centralt. Nästan alla stora sevärdheter i den stan är ju gratis (om man inte ska gå in i ex Coluseum eller i st peterskyrkan) god glass, god mat, underbart att bara gå runt och promenera runt.. Man kan komma undan ganska billigt även om man äter ute varje dag.

• frökenelisabeth
    EnKoppKaffe skrev 2012-09-09 21:18:52 följande:
    Jag kan rekommendera en (spa-)weekend i Tallinn. Väldigt prisvärt.
    oh, det ska jag lägga på minnet. Skulle vara underbart att komma iväg på spahelg med sambon utan att det kostar skjortan, men det får vänta tills sonen blivit lite äldre..... 
  • frökenelisabeth
    Karin 748 skrev 2012-09-09 21:22:47 följande:
    Rom!!!! Norwegian flyger dit billigt och vi hittade ett hyffsat billigt hotell centralt. Nästan alla stora sevärdheter i den stan är ju gratis (om man inte ska gå in i ex Coluseum eller i st peterskyrkan) god glass, god mat, underbart att bara gå runt och promenera runt.. Man kan komma undan ganska billigt även om man äter ute varje dag.
    Bra tips! Jag var i Rom för ett år sen, och blev faktiskt överraskad över hur pass billigt det var att äta ute (iaf jämfört med Köpenhamn där vi bor). Drömmer fortfarande om en alldeles fantastisk skaldjursrisotto som inte kostade mer än 7 eller 8 euro..... 
  • Ådi09

Dublin! I mars är det dessutom St Patricks day, tror det är den 17:e, då är det en riktig folkfest på stan! Finns en hel del att se, bra shopping och mycket trevliga restauranger och pubar.

• Karin 748
    frökenelisabeth skrev 2012-09-09 21:27:38 följande:
    Bra tips! Jag var i Rom för ett år sen, och blev faktiskt överraskad över hur pass billigt det var att äta ute (iaf jämfört med Köpenhamn där vi bor). Drömmer fortfarande om en alldeles fantastisk skaldjursrisotto som inte kostade mer än 7 eller 8 euro..... 
    Ja, jag tyckte också att man fick mycket för pengarna, märks att ekonomin går lite knackigt, vi var i och för sig där i januari och då var det som här, reor överallt. jag drömmer fortfarande om en underbar pizza med frasig botten, proscutoskinka, mozzarella och riccottaost. mmmmm... :) 
Svar på tråden Var ska man resa en Weekend i Mars?