• Anonym (Linda)

För er det tog 1½ år att bli gravida, hur lång tid tog det för syskon?

För oss tog det 1½ år att bli gravida med första. Inga missfall eller andra problem på vägen. Utredning visade inte heller på något. Ni som har liknande hirtoria och har fått syskon, hur lång tid tog det? (då menar jag inte er som genomgick ivf eller annan behandling utan som blev "naturligt" gravida)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-10 10:57
    Syftar då även på er som det tog längre än 1½ år att bli gravida.

• Svar på tråden För er det tog 1½ år att bli gravida, hur lång tid tog det för syskon?
  • Anonym (vän)

Har vänner som det tog ca 1,5 år att bli gravida med första. Blev gravida med andra så fort så de inte hade börjat med preventivmedel än, de trodde ju inte att det skulle gå så lätt. Så kan helt enkelt vara stor skillnad. Sonen föddes när deras dotter var 1 år och 2 månader.

Vi blev gravida med första på första försöket men med barn nr 2 tog det ett år att bli gravid... 

• Anonym (Linda)

Oj det var snabba puckar! Vi är bara på andra försöket än och hoppas att det ´ska gå snabbare denna gång men man vet ju aldrig. En barnmorska jag pratade med sa att man säger generellt att det går snabbare andra gången men det är ju generellt det :)

• Anonym (Linda)

Någon mer?

• Anonym

Första tog tid men andra kom på första försöket och tredje kom på andra försöket. Vet inte varför det inte ville sig första gången men kanske att kroppen helt enkelt fattade lite lättare när den en gång varit gravid. Vad vet jag. lycka till!

• Anonym (Linda)

Låter hoppfullt! Jag hoppas det går liknande för oss! Tack!

• Pimpinellan

Har en bekant här på F.l som kämpade tio år med första och andra kom till när det barnet var endast 4 månader! FörvånadGlad Allt är möjligt så länge man inte är steril vilket väldigt få är.

Svar på tråden För er det tog 1½ år att bli gravida, hur lång tid tog det för syskon?