Beklagar verkligen för alla här som har en nära anhörig som är sjuk i cancer, eller redan förlorat någon. Min man fick sitt besked för snart 3 år sedan när jag var gravid med vårt första barn, samtidigt fick vi veta att den var kronisk och att han inte skulle leva så länge till (de pratade om månader). Behandlingen fungerade bra så nu är han symptomfri och vi vet inte när den dyker upp igen, bara att den kommer att göra det. Vad jag känner att jag vill säga när jag läser här är att det inte alls alltid är värst för den som är sjuk. Det kan låta egoistiskt att skriva så, det är ju inte jag som är nära döden, men både min man och jag är överens om att det är svårast för mig. Det är så klart olika från fall till fall, men jag vill inte råda någon att känna att de måste gå runt och vara starka och hålla ihop, ni har också rätt till er rädsla och sorg, även som anhörig.
Det råd jag har är att leva för dagen och ta vara på tiden, det blir lättare att strunta i bagateller när man drabbas av något sånt här. Försök njuta av de fina stundera, vilket förresten är ett råd till alla, det är så lätt att stressa iväg och planera framtiden och glömma att vi lever här och nu.