• Hoppas03

    Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40

    Hej, är själv 43 år och vill gärna ha ett syskon till vår lilla pojke som är 6 månader. Finns det någon här ute som lyckats? Hur lång tid tog det innan ni lyckades? Hur många månader efter avslutad amning? ´Några famgångstips? Har själv haft lätt att bli gravid trots att jag började försöka få barn efter 40. Drabbades dock av 4 miissfall innan vår lilla prins kom på naturlig väg. Är det någon annan 40 + som önskar barn får ni gärna höra av er så kan vi följas åt. Hoppas på lite solskenshistorier sóm inger hopp.Hälsningar från en mycket lycklig mamma som gärna önskar en till.

  • Svar på tråden Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40
  • Pimpinellan

    Inte jag tyvärr,men nästan alla jag känner som börjat efter 40 har lyckats få två barn. En del efter 43 också. Längsta tog kanske 3 år att få till,men de försökte inte aktivt,det är knappt 4 år mellan barnen och det andra kom vid nästan 45. "Värstingen" fick 5 barn mellan 37 och 44,tog ingen tid alls med nån alltså. Farmor fick barn vid 42 och 44,inte nämnvärt längre mellan de barnen som mellan nån av de andra. En här fick barn vid 44 och 48,vet ej,men antar de försökte aktivt hela tiden.

    Man kan bara försöka och hoppas på det bästa! Även om vi har jättesvårt att få barn-dock inte supersvårt att bli gravid-så kommer vi kämpa tills jag passerat klimakteriet för man vet ju aldrig. Glad

    Fick du medicin mot missfallen eller gick det ändå bara?

  • Hoppas03

    Hej!
    Tack för att du svarade. Låter hoppfullt att du känner så många som lyckats. Jag fick levaxin samt tog trombyl och progesteron efter att ha fått tips om det här på FL. . Hoppas verkligen att det lyckas för er också. Försöker ni naturligt eller med IVF? Det är som du säger det enda som hjälper är att försöka men för att hämta kraft till att orka är det bra med solskenshistorier.  
      

  • Pimpinellan

    Jag har haft Levaxin,Trombyl och progesteron i flera år,och provat både pergo,inseminationer och IVF.er,men det blir bara missfall. För gammal för all hjälp i Sverige numer. Ska testa Innohep nästa gång så får vi se. Om jag blir gravid spontant vill säga,vi ska testa embryoadoption vid sdan av hemmaförsöken och då får läkarna avgöra vilka mediciner jag ska ha.

    Jag har läst och hört talas om otaliga solskenshistorier de år jag varit med här (och IRL) så hoppet får man aldrig ge upp. Ser det dessutom som en fördel att jag kan bli gravid,så långt funkar min kropp och då tror jag jag kan gå hela vägen också-med egna eller andras ägg. Käkar min munkpeppar,har sex och tar proggisar och ger aldrig upp! Solig

  • che71

    Hej!
    Jag vill också var med här.Glad

    41 år
    inga barn

    3 missfall (i v 6, v 11 o v 9) på de här lite mer än 2 åren vi försökt
    ( 2 ggr gravid med hjälp av Pergotime)

    Missfallsutredning på gång (har funnit en heterozygot APC resistens)

    Kanske vi kan få vara med i en studie angående blodförtunnande till kvinnor med flera missfall.

    Hoppet finns att vi snart ska lyckas o gå hela vägen!!

  • Hoppas03

    Kul att fler vill vara med. Då kan vi stötta varandra och byta erfarenheten och hoppas tillsammans! Pimpenellan vad är innohep? Che 71 hoppas att du får vara med i studien.
     
     

  • che71

    Hur får du progesteron utskrivet pimpinellan?
    Den läkaren jag träffade på missfallsutredningen ville inte skriva ut det för hon trodde inte på det.Obestämd

    Vad vet du om APC resistens heterozygot förresten? Bör det behandlas vid graviditet?
    Jag vill ju ha blodförtunnande, men i studien är det bara 50% som får det riktiga resten får ju placebo.
    Om jag nu ens får vara med.

  • Pimpinellan
    che71 skrev 2012-09-11 18:47:34 följande:
    Hur får du progesteron utskrivet pimpinellan?
    Den läkaren jag träffade på missfallsutredningen ville inte skriva ut det för hon trodde inte på det.Obestämd

    Vad vet du om APC resistens heterozygot förresten? Bör det behandlas vid graviditet?
    Jag vill ju ha blodförtunnande, men i studien är det bara 50% som får det riktiga resten får ju placebo.
    Om jag nu ens får vara med.

    Min privata gynläkare skrev ut det efter en IVF när lutealfasen blev 12 dar och sen har jag fortsatt få det även p.g.a mina missfall. Inne på drygt tre år nu så jag tar det varje månad efter äl. Hjälper och hjälper,man förlänger ju lutealfasen och vissa har brist så varför inte testa anser min läkare och många fler. Skadar ju aldrig såvida man slutar före v.12.

    Jag vet inget alls om APC så du får fråga experterna i vår andra tråd.
  • che71
    Pimpinellan skrev 2012-09-11 19:09:43 följande:

    Min privata gynläkare skrev ut det efter en IVF när lutealfasen blev 12 dar och sen har jag fortsatt få det även p.g.a mina missfall. Inne på drygt tre år nu så jag tar det varje månad efter äl. Hjälper och hjälper,man förlänger ju lutealfasen och vissa har brist så varför inte testa anser min läkare och många fler. Skadar ju aldrig såvida man slutar före v.12.

    Jag vet inget alls om APC så du får fråga experterna i vår andra tråd.
    Tack för svar!
    synd att den läkaren jag träffade inte var så intresserad av att ge det en chans


Svar på tråden Någon 43 åring eller äldre om lyckats bli gravid m syskon och därmed fått två barn efter 40