Ingen vill umgås med mig
Jag har kommit på att jag inte betyder något för någon. Jag finns bara här som sista utväg ifall man har lust att hitta på något men verkligen alla andra är upptagna (och dyker något annat upp dissas man direkt) eller ifall man vill ha råd. Jag har en kompis som prioriterar mig men hon har ett väldigt aktivt liv i övrigt och har dåligt med tid, förutom henne har jag ingen. Skulle träffat den andra kompisen jag har som bor i samma stad i lördags, först kommer något annat i vägen men då skulle vi ses på söndagen. Sen på söndagen när jag hörde av mig så var hon med en annan kompis och kunde inte. Kul liksom.
Inte ens min släkt och min familj bryr sig om mig. Min mamma ringde idag, jag brukar vara sparsam med att berätta saker för henne, vi har haft en ganska infekterad relation, men idag berättade jag att vi varit och kollat på ett hus vi funderar på och var lite sugen på att berätta om det, men istället fick jag lyssna på den vanliga utläggningen om hennes skittråkiga jobb som jag lyssnat på tusen gånger redan.
Hade kusiner och liknande som betytt mycket för mig genom åren men dom har flyttat långt bort allihop och nu har dom fått barn och hör inte av sig längre.
På allt detta mår jag dåligt över andra saker, vi väntar på remiss för IVF och resan dit har slitit oerhört på mig och mitt mående. Jag har mått dåligt till och från i många år men nu har det varit bra ganska länge och det skulle kunna må bra om jag bara kunde ändra på mig så folk ville vara med mig.
Får vi huset så flyttar vi till grannstaden och det ska bli skönt på det sättet att jag kommer ifrån de dåliga kompisarna som jag klarar mig utan men samtidigt är jag skiträdd att jag inte ska hitta några nya kompisar och att jag ska bli ännu mer ensam Min kille har inte heller så många kompisar kvar då de flesta flyttat men han lider inte av det på samma sätt som jag då han jobbar med folk han gillar och får sitt sociala tillfredsställt där. Hur gör man egentligen för att få kompisar som vuxen? Hur gör man för att vara en sån som folk gillar att umgås med och som folk ringer?