Bildtråd! Barnrum som delas av syskon
Våra barn 3 och 5 år gamla ska få dela rum. Vill ha lite inspiration hur man ska göra så dom känner att dom har sin egen lilla hörna=)
Så bomba med bilder!
Våra barn 3 och 5 år gamla ska få dela rum. Vill ha lite inspiration hur man ska göra så dom känner att dom har sin egen lilla hörna=)
Så bomba med bilder!
jag googlade orden "delat barnrum" och det här var sökresultatet i bilder: Håll till godo!
http://www.google.se/search?hl=sv&q=delat+barnrum&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&biw=1366&bih=667&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=DxZOUO_TE-jP4QSqo4GwCw
Mina barn delar också rum. Vi har turen att ha ett fönster på ena gaveln och ett fönster längst ut på ena långsidan. Dörren är ungefär mitt på ena långsidan. Vi har satt en låg loftsäng ( typ kura) mitt i rummet (vi har snedtak så en vanlig våningssäng får inte plats) ut från väggen. Den delar alltså av rummet i två delar så det blir som var sitt rum. Funkar jättebra. Mina barn är 3 och 6 år.
Det första jag kom att tänka på var ett tips jag såg för väldigt länge sedan i en tidning.
Man tar en våningssäng och sätter mitt i rummet och sedan bygger man vägg på båda sidor om sängen, på så sätt delar man av rummet men har ändå rummet gemensamt via dörren.
Det ena barnet får en låg säng och det andra barnet får en hög säng.
Om man har tillräckligt med plats och har möjlighet till två dörrar kan man dela av rummet helt.
http://www.husohem.se/Fixa/Gor-det-sjalv/Vaningssangsvagg/
Kika på de olika bilderna så förstår du hur jag menar.
Goooooogle:
Åh, en tråd med bra inspiration! Har två tjejer och en bebis kommer vid årsskiftet. Tjejerna har varsitt rum nu, men säger att de kan dela rum sedan... Grubblar så på hur vi ska lösa det, känns som att vi kommer att ha ett rum för lite. Men vi vill inte sälja huset och flytta! Men ser nu att det går ju att dela på bra sätt :)
Tips på avdelare och även om du inte vill ge dem varsin del kan de ha en målar/pysseldel och en bokdel eller liknande.