Hur länge har man ägglossningsflytningar egentligen? Blir inte klok på detta.. Hjälp!
Hej!
Först vill jag varna känsliga läsare för detta inlägg, lite äckligt men måste få veta hur det ligger till. Jag slutade med minipiller (cerazette) för drygt 2 veckor sen så har ingen koll på min cykel då jag inte hade mens under denna period jag åt dem (6 månader) och innan dess ammade jag innan det var jag gravid så har inte haft mens på 1,5 år. Anledningen till att jag slutat med pillren är att vi vill bli gravida igen.
Nu till min fråga...
I torsdags kväll 6/9 upptäckte jag en jättelång (typ 10-15 cm) slemmig seg genomskinlig flytning, tänker att detta kanske är ÄL efter lite rådfrågan här på Familjeliv
I fredags kväll 7/9 likadant, samma slags flytning
I lördags morgon 8/9 samma men mkt mindre mängd
I söndags morgon 9/9 pyttelite av samma sorts sekret men sen helt torrt resten av dagen
Idag måndag har det varit helt torrt tills nu ikväll då det kom ut en "klump" av samma konsistens, typ 2x2 cm stor!
Min man o jag hade sex torsdag kväll, fredag kväll och söndag morgon. Vad tror ni? Är det ägglossningsflytningar och isåfall hur många dagar pågår dessa slimiga flytningar? Har ju haft en varje dag i 5 dagar, när sker själva ÄL? Bra chans för att ha blivit gravid tror ni, om d nu är ÄL?
Vad kan det annars vara? Blir inte klok på detta...