• emmy1982

Udda/roliga/spännande/konstiga/skumma/andliga/pyssliga butiker GÖTEBORG

På torsdag ska jag till Göteborg men mina vänninor. Vi söker udda/roliga/spännande/konstiga/skumma/andliga/pyssliga butiker. En av tjejerna älskar tex serietidningar, typ X9 och walking dead, en annan älskar att pyssla. Den tredje är otroligt nyfiken på allt konstigt och udda, typ vargbengts butik. Där hade hon hittat julklappar till sin brorsa.
    Skulle givetvis ha haft mer specifikt önskemål men inte lätt när man är flera som vill olika. Men jag är ganska säker på att de som bor i Göteborg eller är där ofta har många tips att komma med. Vi kommer åka spårvagn så gärna tips i hela göteborg stad, även majorna och västra frölunda.

• Svar på tråden Udda/roliga/spännande/konstiga/skumma/andliga/pyssliga butiker GÖTEBORG
  • mape81

Haga Nygata kan kanske vara värt ett besök? Mysig känsla och massor av små butiker, där finns lite av det mesta... Sen kan jag ju tycka att Drottninggatan i "centrala stan" kan vara kul, oxå där flera mindre butiker, det är en parallellgata till gågatan där de störra kedjorna håller till. Vill man ha klassisk shopping är nordstan och frölunda torg kanon!

• emmy1982
    mape81 skrev 2012-09-10 19:46:02 följande:
    Haga Nygata kan kanske vara värt ett besök? Mysig känsla och massor av små butiker, där finns lite av det mesta... Sen kan jag ju tycka att Drottninggatan i "centrala stan" kan vara kul, oxå där flera mindre butiker, det är en parallellgata till gågatan där de störra kedjorna håller till. Vill man ha klassisk shopping är nordstan och frölunda torg kanon!

Haga kommer vi garanterat att besökaGlad
Svar på tråden Udda/roliga/spännande/konstiga/skumma/andliga/pyssliga butiker GÖTEBORG