• kouki

"Amerikansk" tårta, Stockholm

(kan vara så att tråden är felplacerad, då ber jag så hemskt mycket om ursäkt!)

Jag fyller snart jämnt och hade planerat på att ha en maskerad med Alice i Underlandet-tema, och vill hitta en passande tårta... Jag fann en på cakesland som ser PERFEKT ut, men jag kan inte äta grädde och de verkar inte kunna göra den utan detta. Så jag undrar var i Stockholm man skulle beställa en tårta, med ordentlig frosting och sugarpaste istället för grädde och mandelmassa. Om de kan skulptera är det ett stort + då jag gärna hade velat få till formen som den jag fann på cakesland, på bilden nedanför! Glad Tack för all hjälp man kan få!!

• Svar på tråden "Amerikansk" tårta, Stockholm
  • jemi01

Kolla med rc chocolat i Sigtuna. De gjorde min bröllopstårta utan grädde och utan mandelmassa men med sockerpaste istället.

• kouki

Tack så mycket för era tips!
    hallontryffel skrev 2012-09-10 20:12:29 följande:
    Kolla upp atelje tårtan eller holy sweet, båda på östermalm, eller tårtverkstan i Täby.
     Tyvärr verkar holy sweet ha mammaledigt, såg jättefint ut annars. Gråter

• Aniiee
    dominosocker skrev 2015-09-07 19:06:59 följande:

Kolla in Biskvi, åt en supergod tårta därifrån för några veckor sedan Tungan ute
    instagram.com/biskvi.catering

Grattis till veckans trådlyft. Personligen hoppas jag att TS fått tag på en tårta mycket snabbare än 3 år.Solig
    Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
Svar på tråden "Amerikansk" tårta, Stockholm