Person försvunnen utomlands
Hej! Jag tänkte snabbt berätta min historia här och se om någon kunde ge något bra tips och ge mig lite större förståelse kring saker och ting.
Min pappa, 52 år gammal, har alltid varit strulig. Både drog- och alkoholproblem. Ingen vidare förebild, men ändå min pappa. Han är gift med en kvinna på Filippinerna där han har en son med henne. Men han bor i Sverige. Han hade en lägenhet han bodde i, men blev av med den och fick bosätta sig i en husvagn på en kompis tomt. Sen flög han till Filippinerna i november förra året. Han polisanmäldes försvunnen i våras. I juni mailade han sin syster och sa att han varit sjuk, fått någon infektion i magen och att han snart skulle åka hem. Detta skickades vidare till polisen, som då avskrev fallet eftersom detta tolkades som ett livstecken. Och sen dess har han inte hörts av. Han skulle ha kommit hem i maj nu i år egentligen. Han går inte att nå via facebook, ej via mail. Något telefonnummer till honom går inte att hitta. Har ringt hans fru som skrek på filippinska och slängde sedan på luren. Har även mailat henne och hennes syster utan resultat.
Vad gör man egentligen? Vad händer om han inte hittas? Jag vet att arvingar, gemåler och föräldrar kan dödsförklara efter ett år som försvunnen. Men vem av oss gör det? Hans filippinska fru? Eller jag och mina syskon? Känner mig förvirrad just nu. Min pappa är inte den bästa av pappor, men man vill ju ändå veta vart han är och vad som hänt.