Någon som bott på Atlantica Caldera Beach på Kreta?
Hur var det? Berätta.
Hur var det? Berätta.
Bodde på grannhotellet Creta Paradise i somras(22/7-5/8) och det var bra. Schysst standard, fräscht och rent. Hotellen ligger precis "vägg i vägg" och vad jag förstår så är de samma företag som driver båda. Alla pooler/poolområden är gemensamma och man får äta på bådas restauranger vid middagen(om man bokar innan) med all inclusive. Vi hade all inclusive, men det är inget vi kommer göra igen, det blev lite långtråkigt. Hotellen ligger lite för "off" för vår smak, stranden var inget att hurra för(svårt att bada med barn). De större poolområdena var alldeles för mycket äventyrsbad med gap, skrik och plask för att vi skulle trivas så vi var vid den mindre poolen i olympus delen istället och där var det lugnt och skönt!
Det är riktigt familjevänliga hotell, vår 3-åring stormtrivdes med Bamseshower, många kompisar, lekplatser och barnpool hela dagarna. Hade han varit äldre hade jag anmält honom till simskolan som verkade himla bra. Dock inget hotell vi kommer att besöka igen, men gärna Kreta, fast nästa gång i egen lägenhet, vid en bättre strand och nära någon liten stad med shopping och mysiga restauranger(inte bara en lååång blinkande turistgata som i Platanias).
För att sammanfatta det hela så är jag inte missnöjd med semestern på Creta paradise, vi hade det otroligt härligt, men det var bara inte den typ av semester som vi vill ha fler gånger
Hoppas detta var till någon nytta?!
Vi tyckte det var toppen där, vi var där hösten 2011. Bodde på Caldera Beach som har bästa poolerna och också showerna på kvällen. Snacks och lunch åt vi också på grannhotellet Creta Paradise. Boendet är bra på Caldera men jag tror att det är ännu bättre på Creta Paradise. Om jag skulle åka igen skulle jag boka boende där men tillbringa dagarna vid stora poolen på Caldera liksom de flesta middagarna. Stranden är ju också gemensam och vi tyckte den var bra. Tillräckligt bra för att gräva i och underbar för att simma! Vi hade 23 grader i vattnet och det var toppen!
Båda barnen var med i Bamseklubben men där var det lite för många barn för vår smak. Nästan 30 barn i den svenska gruppen. Så de var bara med ett bar ggr.
Vi hann med ett par utflykter bla tuff-tuff-tåg till bergen och besök i Chania. Det är ungefär det man hinner med. Vi hade en toppensemester och skulle gott kunna tänka oss åka tillbaka igen!