• Anonym (Förstoppad)

ricinolja vs paraffinolja

Hej man har ju hört att ricinolja ska starta förlossningen så inget man vågar ta men jag måste verkligen få min mage tömd på något sätt så undrar nu om paraffinolja har samma efekt på livmodern som ricinolja?

Är förvisso BF+1 så är ju ingen fara om bebis kommer men vill det ska ske på vanliga sättet men måste gå på toa för inte kunnat göra det på 1½ v :(    

Tror ni det är någon fara om jag tar lite paraffinolja?  

• Svar på tråden ricinolja vs paraffinolja
  • Anonym

Vet inget om den oljan men använd Laxoberal, står att man inte ska använda det mer än nödvändigt men efter 1½ vecka utan så är det nödvändigt! =)

• Anonym (Förstoppad)

Oljan i sig är helt ofarlig vet jag och den ska sätta fart på tarmarna och man ska kunna drickad en när man är gravid..
    receptfritt bla bla men är ju även ricinoljan så därför blir jag lite tveksam om det går att ta den?

• Anonym (Förstoppad)

*puff*

• becaa

Drick inte ricinolja!! Köp istället någon typ av laxerande medel på apoteket! Alternativt blåbär, katrinplommon mm.

• Tygtiiger

Köp en påse katrinplommon och en påse torkade aprikoser. Koka med ett par dl vatten. När de är mjuka mixar du alltihop och lägger i någon matsked linfrön. Ät upp (det är sött som stryk och ser ut som bajs) och drick iallafall en halvliter vatten till.

Man fiser som en sjuk ko men det funkar! (och vaselin i rumpan så gör det inte ont att bajsa, ev hemorrojdsalva om det är riktigt illa)  

Krupke, we've got problems of our own!
  • Anonym (Förstoppad)
    becaa skrev 2012-09-10 22:18:16 följande:
    Drick inte ricinolja!! Köp istället någon typ av laxerande medel på apoteket! Alternativt blåbär, katrinplommon mm.

Inte tänkt dricka ricinolja, därför jag frågar om jag kan ta paraffin :)
    Den har inget laxerande medel i sig om jag fattat det rätt utan den typ "lenar upp"  
  • Anonym (Förstoppad)
    Tygtiiger skrev 2012-09-10 22:18:22 följande:
    Köp en påse katrinplommon och en påse torkade aprikoser. Koka med ett par dl vatten. När de är mjuka mixar du alltihop och lägger i någon matsked linfrön. Ät upp (det är sött som stryk och ser ut som bajs) och drick iallafall en halvliter vatten till.

Man fiser som en sjuk ko men det funkar! (och vaselin i rumpan så gör det inte ont att bajsa, ev hemorrojdsalva om det är riktigt illa)  

Var ett tipps men har paraffinolja hemma och inget är öppet där jag bor och just nu känner jag att magen måste försökas tömas på något sätt :S

• Anonym (Förstoppad)

Vet plommon ska hjälpa men har ätit plommon i mängder redan :)
    Har aldrig fått igång magen på plommmon eller annat liknande "/   

• Tygtiiger
    Anonym (Förstoppad) skrev 2012-09-10 22:25:48 följande:

Var ett tipps men har paraffinolja hemma och inget är öppet där jag bor och just nu känner jag att magen måste försökas tömas på något sätt :S

Tja du - paraffinolja har jag bara sett som lampolja och som olja för att olja in träskedar och liknande, den må vara ogiftig men om du drar i dig ett par matskedar tippar jag att du kräks upp den ändå, det är ju som att dricka flytande plast.

Har du inget seveneleven eller liknande inom rimligt avstånd? de kan ha katrinplommon.  
    Krupke, we've got problems of our own!
  • Anonym (Förstoppad)
    Tygtiiger skrev 2012-09-10 22:29:02 följande:
    Tja du - paraffinolja har jag bara sett som lampolja och som olja för att olja in träskedar och liknande, den må vara ogiftig men om du drar i dig ett par matskedar tippar jag att du kräks upp den ändå, det är ju som att dricka flytande plast.

Har du inget seveneleven eller liknande inom rimligt avstånd? de kan ha katrinplommon.  

Hmm kasnke inte samma vi pratar om då? :s
    Mitt är köpt på apoteket iaf och använt det innan emot förstoppning, det påminner lite av vaselin fast i flytande form.
    Eller man kanske använder det till annat med, står på flaskan jagh har att det är till förstoppning.

Nja får nog åka 5 mil om inte mer för det :(       
Svar på tråden ricinolja vs paraffinolja