• Nr 14

Barbidockor - vilken ska man välja?

Hejsan!

Tänkte köpa en barbidocka bla till min 5,5 åriga dotter i julklapp men inser nu att det finns så många olika sorter... Vilken ska man välja tro? Hittade en på Ellos.se som kan sjunga...hur viktigt det nu kan vara för 379:-. Har ingen aning om vad de kostar annars. Kan någon tipsa mig! Har även en yngre dotter som är 3 år så det lär bli ett himla liv på julafton om inte hon också får en så två barbidockor ska inhandlas snart alltså!

• Svar på tråden Barbidockor - vilken ska man välja?
  • Anne69

Jag tycker man kan avstå Barbiedockor - de sprider ett mycket märkligt kvinnoideal.....

• Florimell

Efter att ha letat efter monster-hajar till 6åriga brorsdottern innan det gick upp ett liljeholmens så röstar jag på monster High docka... Om det nu verkligen inte är en Barbie hon vill ha!

• AnnaGreta 378
    Anne69 skrev 2012-09-11 20:37:05 följande:
    Jag tycker man kan avstå Barbiedockor - de sprider ett mycket märkligt kvinnoideal.....
    Jag fick inga Barbies när jag var liten. Jag fick inte läsa Kalle Anka (USA-imperialism!) och var unisexklädd. 

Jag instämmer i mina föräldrars politiska värderingar, MEN jag låter mina barn välja vad de vill leka med.
    Tyvärr leker ingen prinsesslekar .

Tycker det är lika viktigt att få leka med Barbiedockor som med  Byggare Bob-figurer! Vad är skillnaden? 
  • En till mamma
    Anne69 skrev 2012-09-11 20:37:05 följande:

jag och min syster lekte med barbidockor all ledig tid när vi var små och jag kan lova att våran syn på kvinnor har inte präglats av det, utan hur våra föräldrar har uppmanat oss att se på oss själva....
  • Alisa
    AnnaGreta 378 skrev 2012-09-11 20:42:47 följande:
    Jag fick inga Barbies när jag var liten. Jag fick inte läsa Kalle Anka (USA-imperialism!) och var unisexklädd. 

Jag instämmer i mina föräldrars politiska värderingar, MEN jag låter mina barn välja vad de vill leka med.
    Tyvärr leker ingen prinsesslekar .

Tycker det är lika viktigt att få leka med Barbiedockor som med  Byggare Bob-figurer! Vad är skillnaden? 
Svar på tråden Barbidockor - vilken ska man välja?