enkel fiskgratäng..
Hej. Sugen på å göra fiskgratäng imorn på torskblock. Men har inge bra recept.. Har kollat runt på nätet men hittar inge bra.. Nån som har nått bra recept Me enkla indegrienser?
Hej. Sugen på å göra fiskgratäng imorn på torskblock. Men har inge bra recept.. Har kollat runt på nätet men hittar inge bra.. Nån som har nått bra recept Me enkla indegrienser?
Torsk, crème fraîche smaksatt med senap, valfria grönsaker och lite ost. Mums. Gillar du kapris är det gott att blanda i.
Fiskblocket i ungsform. Gör en pulversås, förslagsvis festlig smögensås. Häll över och in i ugnen. Supergott!
Blanda grädde, chilisås och dill och häll över fisken.
- Smörad form, bladspenat, tinat fiskblock, färdig ostsås.
20min i 225 grader.
Mot slutet strö över riven ost.
- Smörad form, tinat fiskblock, en burk champinjoner/sparrisbitar/räkor/musslor (Stryk det som ej önskas ) och lite dill, gärna färsk. Baka under folie ca 15 min. tills fisken är färdig. Häll över färdig hollandaissås (Knorrs på tetra är god) och riven ost. Gratinera 5-10 min tills osten smält och fått färg. Garnera med färska dillvippor.
- Olivolja i form, tinad fisk. Strö över flingsalt och droppa på citronsaft. Täck med skivade tomater eller halverade körsbärstomater och krydda med timjan och basilika. Baka under folie ca 15 min. tills fisken är färdig. Strö över flisad paremsan innan servering.
Smöra formen, salta och peppra fisken runt om.
Lägg rikligt med
purjolök
röd paprika
dill
Häll på grädde.
Alt vispa upp en smaksatt ost ex philadefia med cremefraiche/grädde och häll över.
Gör riktigt potatismos, klicka runt kanterna i en form.
Lägg bladspenat i mitten.
Koka en sås på crème fraîche, fiskfond, dill och lite citron.
Tärna laxfiléer och lätt på spenaten.
Häll såsen på fisken.
Riv ev lite ost över potatismoset.
200 grader, ca 30 minuter. Min favorit!