• Anonym (Hmm)

Ikea möbler=lukt?

Jag är gravid i 7e månaden och har börjat inreda lillens rum, har nämligen köpt spjälsäng och en malm byrå från ikea. Igår när mannen monterat klart allting kände vi efter tag väldigt stark lukt som kom från möblerna. Det luktade som spån/lack färg. Har vädrat rummet idag men lukten försvinner inte :s Är det någon som har erfarenhet av detta? Är även orolig för barnet i magen kan den påverkas av lukter också?

• Svar på tråden Ikea möbler=lukt?
  • Marie-anne

min fd killes soffa luktade länge och det kan man fortfarande känna av om man varit där, det finns en neutraliserande spray , fråga på affärn! annars kan du få byta!

• Anonym

Varit med om det. Men det försvinner. Kan också säga tt vi handlade en bänk på ett annat ställe i helgen och det luktar ännu mer.

• N A

Har också köpt en byrå från ikea som vekligen stinker, har haft den ett par dar nu men hoppas lukten försvinner annars går det inte att leva med den lukten.

• sär skriven

Lukten försvinner!

Själv tycker jag om den, den påminner om nytt och fräscht så jag blir glad av lukten av nya möbler. Dock försvinner det efter ett litet tag och är inget att oroa sig för.

Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
Svar på tråden Ikea möbler=lukt?