Om man är duktig på att slänga saker och på att bära undan så funkar det bra. Det jag saknar är att enkelt kunna komma ut. Nu är det ett helt projekt att ta sig nerför tre trappor och ut på gården. Tänk att kunna öppna altandörren bara, låta sonen vara ute och greja i sandlådan eller i snön och själv kunna vara inne och laga mat, diska, greja och samtidigt ha koll genom dörren/fönstret hela tiden! Det är DET jag längtar efter med villa, inte efter något annat. Jo, eftersom jag är sambo med en man uppvuxen på landet så FÅR MAN INTE KASTA NÅGONTING! Det KAN VARA BRA ATT HA! Vi skulle fan behöva 110 kvm förråd till vår trea på 60 kvm. Bostadsytan är helt ok.
Fast en liten varning: Det är inte alla som sover så bra med barnen i samma rum, när de blivit lite större. Det kan man inte veta innan. Jag är helt för samsovning, men i perioder har faktiskt både sonen och jag sovit mycket bättre när vi sovit i olika rum. Då kan det vara knepigt om man bara har två rum, särskilt om föräldrarna går och lägger sig vid olika tidpunkter.
Och om man bara slapp alla gräsligt stora saker som släktingar får för sig att ge barnen, typ saccosäckar, traktorer, enorma fischer-pricer garage och dockhus, som tar allt utrymme, så skulle det funka skitbra att bo litet.