• Anonym (H. Arne)

Linda Rosing vill ha 30-årsgräns för bröstoperationer.

www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article15415318.ab

Linda Thelenius (f.d. Rosing) tycker att hon själv gjorde fel och att unga människor inte klarar av att ta så allvarliga beslut som att genomföra skönhetsoperationer. Läs artikeln!

Vad tycker du?

• Svar på tråden Linda Rosing vill ha 30-årsgräns för bröstoperationer.
  • Topcom

Förstår hur hon tänker, men 30 är för mycket . 25 snarare.

• La Lola

Helt dumt är det inte.
    30 är kanske för mycket men 25 iaf.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Ruggugglan

Håller med om att det borde bli en högre åldersgräns beroende på vad det handlar om. Men 30 år är för länge, 25 år skulle vara en bättre åldersgräns.

• Studentpappa

Förstår att i hennes värld känns en 30-årsgräns rimlig. I min räcker det att vara myndig.

• Furstinna

Att hon tycker som hon gör förstår jag men sen är hon kanske en sån som hade behövt en 30års gräns medan dom flesta andra inte behöver det. Hon är ju inte den skarpaste kniven i lådan och få tjejer är likadan som henne.

• Anonym (H. Arne)
    Furstinna skrev 2012-09-11 08:13:43 följande:
    Att hon tycker som hon gör förstår jag men sen är hon kanske en sån som hade behövt en 30års gräns medan dom flesta andra inte behöver det. Hon är ju inte den skarpaste kniven i lådan och få tjejer är likadan som henne.
    Hihi... Nej, hon hade förmodligen varit rasande över en åldergräns på 30 när hon var 26...
  • OlleSQ

Eftersom folk inte växer upp förens dom i bästa fall är 30 så är det en högst lämplig ålder. Frågan är ju om inte rösträtten borde höjas åt samma håll också. Det är skillnad idag då när folk pluggar och bor hemma tills dom är 25 i stor utsträckning. Ser man på min föräldrageneration så hade de arbetat, ofta i flera år när dom var 18 och tog ansvar för sig själva då.

• Anonym

Eller så får man göra det när man är 18 och myndig? Då är man ju vuxen nog att ta alla andra beslut som att tatuera sig, köra bil (som kostar hundratals människor livet och skadar och lemlästar tusentals mer), sälja sin kropp etc.

Hon har ju sina bröst för att hon överhuvud taget är känd så frågan är ju om hon bara vill minska konkurrensen nu när hon bara blir mindre och mindre attraktiv.

Svar på tråden Linda Rosing vill ha 30-årsgräns för bröstoperationer.