• Anonym (Daddy)

Vem (mannen eller kvinnan) ansvarar för kvinnans orgasm?

Vem ansvarar för att kvinnan får orgasm under sex?

Vissa hävdar att varje person är ansvarig för sin egen orgasm, andra hävdar att det är mannens uppgift att se till att kvinnan får orgasm. Det vore intressant att höra vad alla på FL anser.

Motivera gärna. Min hypotes är nämligen att fler män än kvinnor anser att det är mannens uppgift att kvinnan får orgasm.  

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem (mannen eller kvinnan) ansvarar för kvinnans orgasm?
  • Anonym (Båda ska njuta)

Jag ( kvinna ) anser att det är bådas ansvar. Min kille blir ofta besviken när han inte lyckas men jag får heller inte så ofta orgasm sen jag började med p-piller.

• Anonym

Vet faktiskt inte. Men tycker ju att det kanske är bådas ansvar. Jag vill ju få min kille att komma han vill komma. Han vill få mig att komma och jag vill ju komma. Så det är väl upp till båda kan jag tycka. Det är ingens ansvar.

• Dolly82

Det är väl jag själv, på sätt och vis. Eller, jag har eget ansvar att se till att killen vet hur han ska göra. Eller se till att fixa det själv.

• Som snö

Med ansvar följer krav. Och massa krav i sexandet vet jag inte om jag vill ha?
    Nä. Vi kommer när vi kommer. Hon oftast först, och flest gånger.

• Anonym

Jag svarar min egen quiz - Jag tycker det är mannens uppgift att se till att kvinnan får orgasm. En man får nästan alltid orgasm under sex. En kvinnans orgasm är generellt sett svårare att nå jämfört med mannens och kräver oftare mental stimulans och förspel som förutsättning.

Dessutom brottas vi män av egna/kvinnans förväntningar på att "en riktig man kan tillfredsställa sin kvinna"...

• Furstinna

Jag anser att det är kvinnans ansvar! Om det är genom att ta på sig själv eller tala om för sin partner vad han ska göra så är det alltid kvinnan som ansvara för sin egen orgasm.

• Anonym

Jösses, att det finns de som anser det vara mannens "uppgift"
    Lite dåligt att inte fixa det, lite missbildat

• Anonym

Tycker att det är bådas "ansvar". Kvinnan kan ju lixom inte bara ligga och vänta på att den ska komma, för då får hon ju aldrig orgasm. Sex handlar ju om att ge och ta, att göra det skönt för sin partner samt att njuta själv.

• Anonym (Erfaren kvinna)

Självklart är det mitt eget/kvinnans ansvar.
    Men jag gillar ju att han ger mig orgasm, så om det behövs får jag ta ansvar för att positivt uppmuntra och lära honom hur han ska göra.
    Det är ju omöjligt för honom att känna precis vad jag känner när han gör si eller så. Min man kan numera många olika sätt och olika tekniker för att ge mig orgasm. Men jag får ju ändå själv ta ansvar för att uppmuntra honom till att använda det sätt jag föredrar just i dag, om jag nu vill vara med och bestämma.
    Ibland är det ju också rätt härligt att inte ha något att säga till om, även att långt och utdraget blir förnekad sin hett efterlängtade orgasm...
    Många gånger tycker jag trots allt att det är underbart att smeka mig själv till orgasm medan han knullar mig och med munnen stimulerar mina bröstvårtor. Det ger mig väldigt härliga orgasmer.
    Jag skulle nog aldrig överlåta allt ansvar till honom!

• Anonym (jag)

Bådas.

Man får för det första _tala om_ vad man gillar, vad som funkar. Sedan kan man hjälpa till lite.

Svar på tråden Vem (mannen eller kvinnan) ansvarar för kvinnans orgasm?