• Anonym (Menshäxan)

Extrem mensvärk

Är det någon som har något tips på kost, läkemedel, naturläkemedel, tillskott, vad som helst, som lindrar extrem mensvärk?

Jag får så vansinnigt ont och vissa gånger spyr jag av smärtan.
    Receptfria värktabletter hjälper inte alls, jag har fått tradolan som fungerar mot smärtan men gör mig illamående, yr och spysjuk.

Jag börjar känna mig desperat. Igår drog det igång för denna månad.
    Var tvungen att gå på affären efter att ha hämtat barnen på skolan igår, och när jag står i kassan så känner jag hur en rännil av kallsvett rinner nerför ryggraden och jag får tunnelséende av smärta.

Är det normalt att ha det så här?

Har pratat med läkare om det, men enda svaret jag får är att eftersom jag inte blöder onormalt mycket så är det inget fel på mig... 

• Svar på tråden Extrem mensvärk
  • Momalicious

Tror inte det behöver vara nåt fel på dig, har flera kompisar som har precis så kraftig mensvärk som du beskriver. Däremot är det ju självklart att du ska få en annan smärtmedicin så du slipper ha så ont.

• oliven91

Jag är i precis samma sits!! Jag spyr varje gång jag har mens, har extrema extrema smärtor och är yr så in i bängen! Sen bestämde jag mig för att göra något åt det. Då gick jag till min barnmorska som jag pratade med saken om :) hon rekommenderade p-piller. Nu gör jag så att jag tar p-piller och gör så jag får mens varannan-var tredje månad! Och då är det inte alls lika farligt :) hoppas det löser sig!

• fläta

Har du kollat så att det inte är endometrios du har? 

• Fia 28

Min mensvärk är nog inte så hemsk som din. Jag klarar mej med Ibumax (ska tas innan det är som värst) och värmedyna på magen, men vissa månader är värre än andra. De ynka tre månaderna jag hann äta p-piller innan jag fick blodpropp hade jag ingen mensvärk alls.

• Levalivetmedbarn

Usch och fy! Min mensvärk har helt försvunnit tack vare en liten knapp som min mamma kom hem med till mig.
    Sätter den i trosan heter Mn8 och värken lindras helt tom min PMS är bättre. Slutat helt att knapra Ipren

Mn8 och värmekudde är min bästa vän 1-2 veckor per månad!

• Fia 28
    Levalivetmedbarn skrev 2012-09-11 14:03:56 följande:
    Usch och fy! Min mensvärk har helt försvunnit tack vare en liten knapp som min mamma kom hem med till mig.
    Sätter den i trosan heter Mn8 och värken lindras helt tom min PMS är bättre. Slutat helt att knapra Ipren

Mn8 och värmekudde är min bästa vän 1-2 veckor per månad!
    Lät intressant, men den ser ju enormt stor ut. Hur kan detdär vara bekvämt och syns det inte?
  • Anonym

Jag äter citodon och naproxen kombinerat under de dagar som jag har mest mensvärk. Jag har en värmedyna som jag skruvar upp på max och har på magen när jag ligger i soffan efter jobb, efter ca 1 timme brukar smärtan ha försvunnit helt (värmen "löser" upp kramperna i magen). Något du provat?

Svar på tråden Extrem mensvärk