• Maaalin86

Fåtölj för amning!

Hej!

Är gravid med BF i slutet på mars -13 och börjar (redan, haha) fundera lite över vad som kan tänkas behövas till bebisen.

Vi har tänkt oss att köpa någon form av fåtölj att ha o amma i - gärna med lite högre "armstöd" så man kommer upp lite, ev. även i gungstols-stuk.

Är det någon därute som kan hjälpa mig? Någon med bra förslag? :)

/Malin.

• Svar på tråden Fåtölj för amning!
  • Dimitra

Åh vad mysigt att amma i en gungfåtölj, önskar att jag med kunde det. Mina barn har börjat ta spjärn mot kanten tidigt och "gungar" omkring direkt jag sitter nånstans där det finns armstöd så det är omöjligt att få matro. Det är tyvärr soffan med fritt utrymme för ammande barnets ben som gäller.

Så, mitt tips är att skaffa en bred fåtölj

The Dimitra universe.
  • Maaalin86

Ja, jag tycker att det där gungandet i samband med matning låter rogivande :) men det är säkert olika för alla bebisar.

Ska ta o kika på fåtöljer också, tack för tipset :)

• HappyMummy

Vi har köpt IKEAS Poäng fåtölj med fotpall. Lagom gung och skön att sitta i.  :)

Stolt mamma till finaste Ellie -11
  • hawiwi

Hej,

Oj vad detta väckte minnen. Jag jobbade som nanny i USA när jag va yngre där mamman i familjen var extremt pro-ammning och jag visste inte ens att det fanns några särskilda "ammningsfotöljer", men ack vad fel jag hade. Hon refererande alltid till sin nursing chair och jag har lagt in en länk på den nedan. Jag vet inte vad det är med den som gör det så speciell, för jag har ju inte ammat i den själv, men jag har somnat med små barn på bröstet i den flera gånger och guningen och stödet i den går inte alls att jämföra med en vanlig fotölj som inte har samma syfte. Jag lägger in en länk nedan, men den kostar skjortan och finns kanske inte ens i Sverige. Man behöver både pengar och ordentligt med plats, men om man har bådadelarna så kan jag starkt rekomendera den här. Mamman i familjen som jag jobbade hade även ett tillhörande  vinklat lap top bord som man kunde dra över låren, nu vet det där som liksom bara har ett ben och en vinklad skiva med en kant på där datorn ligger tryggtutan varma lår eller oergonomiska ställningar. KÖP alla ni som kan och har råd :)

http://www.kiddicare.com/webapp/wcs/stores/servlet/productdisplayA_165_10751_-1_14692_78901_10001_14053?currency=EUR&msg=&catalogId=10751&storeId=10001&shouldCachePage=true&ddkey=http:SetCurrencyPreference 

• Edalia

jag skulle köpt en poäng gungstol från ikea faktiskt. vill själv köpa en, grymt skön :) men det är den riktiga gungstolen alltså .

Svar på tråden Fåtölj för amning!