Absolut! Jag kan dessutom ärligt säga att jag tror att jag som vuxen älskar ALV lika mycket som barnen (4 & 5 år).
Showerna är jättebra, fantastiska musiker och skådespelare. Miljöerna är fina och genuina och inbjuder till lek. All personal är glad och trevlig, även sent på säsongen (och så är det defenitivt inte i andra nöjesparker...).
Maten är inte superbillig, men inte heller dyr om man ser till vad man får... Jag rekommenderar Majkens mat. De har generösa portioner och allt serveras i skålar, så det är lätt att be om en extra tallrik. Vi beställer alltid två vuxenportioner och en barnportion, och det räcker och blir över för två vuxna och två barn. Dessutom är det så SKÖNT att få riktig mat och slippa hamburgare på en nöjespark. God genuin husmanskost som varenda liten Emil eller Madicken hade älskat. Vill ni hellre ta med eget finns både tända grillar och fikabord.
Dessutom, så här sent på säsongen är det mindre folk, och ni kan nog få lite egen tid med karaktärerna om ni har tur. Och alla "viktiga" är där, Emil m familj, Pippi, Ronja och rövarna...
Två dagar är perfekt om man inte har varit där tidigare, för det finns så mycket att se och då behöver man inte stressa. Särskilt om ni åker så långt, så ni kanske inte åker tillbaka nästa år. Jag tror inte att ni kommer ångra er.